مکان: نیویورک، آمریکا/ منبع: دیلی میل

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، در پی انفجاری در یکی از ایستگاه‌ های شلوغ منطقه «منهتن» در شهر «نیویورک» یک نفر دستگیر شد. پیشتر گفته شد چند نفر زخمی شده اند اما پلیس می گویند تنها فرد زخمی، خود مظنون است.

به گفته شاهدان عینی، انفجار در حد فاصل خیابان 8 و خیابان 42 غربی در منهتن در ایستگاه اتوبوس «پورت اوتوریتی» در فاصله ای نزدیک به میدان «تایمز» نیویورک صورت گرفت.

در پی این انفجار خطوط مترو A,C, E و 1،2،3 تخلیه شدند.

به گفته رسانه های آمریکا، متهم بازداشت شده یک مرد 27 ساله اهل بنگلاش  به نام آکاید اولا (Akayed Ullah) است که همراه خود یک بمب دست‌ ساز داشت.

او که بر اثر انفجار این بمب دچار سوختگی و جراحاتی در ناحیه شکم و دست شده است، تحت تاثیر تبلیغات داعش بوده، اما شواهدی از ارتباط او با آن گروه تروریستی در دسترس نیست.

ایندیپندنت گزارش داد مظنون انفجار امروز مدت هفت سال در آمریکا زندگی کرده است.

کاخ سفید اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در جریان جزئیات این رویداد قرار گرفته است.

هنوز به طور قطعی اعلام نشده که این انفجار یک حمله تروریستی بوده یا خیر؛ اما شهردار نیویورک آن را مرتبط با تروریسم دانسته و برخی مسئولان محلی نیز آن را تلاش برای حمله تروریستی دانسته اند.

«بیل دی بلاسیو» شهردار نیویورک این انفجار را «حمله تروریستی» خوانده است.

پلیس نیویورک هم اعلام کرده که با این حادثه به عنوان یک اقدام تروریستی برخورد می کند.

ساعاتی پس از انفجار، شهرداری نیویورک اعلام کرد ترمینال «پورت اوتوریتی» بازگشایی شده است؛ اما به گزارش برخی رسانه ها، تدابیر امنیتی در محل همچنان شدید است.

مکان: نیویورک، آمریکا

منبع: دیلی میل

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.