منبع: خبرگزاری آناتولی

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، اعتراضات جهانی به تصمیم بی شرمانه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا علیه قدس برای به رسمیت شناختن آن به عنوان پایتخت  رژیم اشغالگر اسرائیل همچنان ادامه دارد.

 

آمریکا

1024x1024

920x920

مردم شهر «سن آنتونیو» در ایالت «تگزاس» مقابل دادگاه این شهر تجمع کردند و اقدام رئیس جمهور کشورشان در خصوص انتقال سفارت از شهر «تل آویو» به قدس را محکوم کردند.

 

مراکش

هزاران نفر در «رباط» پایتخت مراکش در محکومیت تصمیم دونالد ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

«محمد عجار» وزیر دادگستری این کشور هم که در جمع راهپیمایان حضور داشت، گفت: «این تظاهرات پیامی از مردم این کشور است که بر موضع تاریخی مراکش، به عنوان یک پادشاهی، یک حکومت و یک ملت تاکید کنند که دفاع از حقوق ملت فلسطین است که در راس آنها تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف است. ما تصمیم آمریکا را محکوم می کنیم که نادیده گرفتن قوانین و تصمیمات بین المللی است و همه تلاشهای صلح را به خطر می اندازد.»

 

1

2

3

 

جمعیت معترضان با به دست گرفتن پرچم‌ های فلسطینیان، از میدان «باب الحد» به سمت ساختمان پارلمان مراکش حرکت کردند. برخی هم کفش های پرتابی خود را بر روی تصاویر ترامپ چسبانده بودند. در یکی از پرچم‌ هایی که معترضان با خود حمل می‌کردند، نوشته شده بود: «قدس، پایتخت فلسطین است».

واکنش و خشم گسترده جامعه جهانی و سران کشورها و سازمان های مختلف بین المللی نسبت به تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان «پایتخت رژیم اسرائیل» که غیرقانونی و مغایر با قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است، همچنان ادامه دارد.

 

ترکیه

مراسمی با عنوان «قدس متعلق به اسلام است» که به دعوت حزب «سعادت» و با حضور سازمان‌ های مردم-نهاد در میدان «ینی‌ کاپی» شهر «استانبول» برگزار شد.

 

4

 

تظاهرات کنندگان پرچم های فلسطین و ترکیه را به اهتزاز درآوردند و شعارهایی در حمایت از حماس سر دادند.

 

آلمان

هزاران نفر در آلمان با تجمع در مقابل ساختمان شهرداری در منطقه «نئوکلن» شهر «برلین» در اعتراض به اقدام اخیر دونالد ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل دست به تظاهرات زدند.

رسانه های محلی تعداد افراد حاضر در این راهپیمایی را بیش از 2500 نفر عنوان کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات که گروه های فلسطینی آن را ترتیب داده بودند، با سر دادن شعارهای «اسرائیل بمباران می‌کند، آلمان حمایت مالی می‌کند» و «آزادی فلسطین» راهپیمایی کردند و پرچم رژیم اسرائیل را به آتش کشیدند.

 

5

 

این تظاهرات با دخالت نیروهای امنیتی آلمان به خشونت کشیده شده و بیش از 10 نفر نیز بازداشت شدند. برلین روز جمعه نیز شاهد یکی از بزرگترین تجمع ها برای ابراز همبستگی با فلسطین و اعتراض به تصمیم رئیس جمهوری آمریکا علیه قدس بود. 

 

تونس

6

 

مردم تونس در شهر «سفاکس» این کشور در اعتراض به اقدام اخیر دونالد ترامپ دست به تظاهرات زدند.

 

یونان

7

 

مردم ترک شهر «گومولجینه» یونان تصمیم رئیس جمهور آمریکا در مورد قدس را محکوم کردند. آنها زنجیره انسانی تشکیل دادند.

 

لهستان

8

 

گروهی از مردم شهر «کراکوف» لهستان در مقابل کنسولگری آمریکا در اعتراض به تصمیم ترامپ درباره قدس تظاهرات کردند.

 

غزه

در سرزمین های اشغالی اعتراضات گسترده تر از دیگر کشورهاست. کمیته هماهنگی گروه‌ های فلسطینی و نهادهای محلی جهت همبستگی با قدس تظاهراتی را ترتیب دادند.

 

9

 

دانش‌آموزان غزه‌ ای هم در اعتراض به تصمیم ترامپ تظاهرات کردند.

 

مصر

10

 

دانشجویان دانشگاه «عین شمس» در «قاهره» پایتخت مصر به اقدام اخیر ترامپ در به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل اعتراض کردند.

 

افغانستان

11

 

صدها نفر از مردم افغانستان با تجمع در شهرستان «بهسود» استان «ننگرهار» به اقدام رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل اعتراض کردند.

 

اندونزی

12

 

هزاران نفر از مردم اندونزی برای چندمین روز با تجمع مقابل سفارت آمریکا در «جاکارتا» پایتخت به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل توسط ترامپ را محکوم کردند.

 

کانادا

13

 

هزاران تن از مردم شهر «تورنتو» کانادا با برپایی تظاهرات به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل توسط ترامپ را محکوم کردند. 

 

فرانسه

14

 

صدها تن از مردم فرانسه در اعتراض به تصمیم آمریکا و حمایت از مردم فلسطین راهپیمایی کردند.

 

برزیل

15

 

مسلمانان برزیل در اعتراض به اقدام اخیر ترامپ در شهر «سائوپائولو» برزیل تظاهرات کردند.

 

پاکستان

تظاهرات کنندگان در شهر بندری جنوبی «کراچی» پاکستان بار دیگر به خیابان‌ ها ریختند تا تصمیم رئیس جمهور آمریکا را مبنی بر به رسمیت شناختن شهر اشغالی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی محکوم کنند.

 

5a2d7e05040bf

 

معترضان  پرچم این کشور و رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند. پلیس ضد شورش برای متفرق کردن این افراد در محل حاضر شد و راه‌ های منتهی به کنسولگری آمریکا را با قرار دادن نرده و حفاظ مسدود کرد.

 

کویت

مردم کویت هم همچنان به مخالفت خود با اقدام ترامپ ادامه می‌ دهند.

در این تظاهرات نمایندگان کنونی و سابق کویتی حضور داشتند.

شرکت کنندگان ضمن محکوم کردن اقدام آمریکا، پرچم‌ های فلسطین و تصاویر قدس و مسجد الاقصی را حمل می‌ کردند. 

تصمیم روز چهارشنبه گذشته ترامپ، خشم و محکومیت‌ های جامعه بین‌ الملل را به همراه داشته است و اعتراضات گسترده‌ ای نیز در سراسر جهان برپا شده و موجب شده است ناآرامی‌ ها در قلمرو فلسطینیان تشدید شود.

منبع: خبرگزاری آناتولی

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.