مکان: کالیفرنیا، آمریکا/ منبع: سی ان ان

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، تلاش ها برای مهار آتش سوزی «کالیفرنیا» ادامه دارد و تاکنون مرگ یک نفر در حوادث مرتبط با این آتش‌سوزی‌ ها تایید شده است.

مقامات محلی کالیفرنیا تایید کردند که آتش‌ سوزی‌ های طبیعی در این منطقه تاکنون جان یک زن سالمند را گرفته که جسد وی در یک خودرو پیدا شده است. مقامات اعلام کردند که این زن 70 ساله هنگام فرار با خودرو از محل وقوع آتش‌ سوزی دچار سانحه رانندگی شده و جسد وی داخل خودرو کشف شده است.

در کالیفرنیا، هزاران آتش نشان در حالی برای مهار شعله های آتش تلاش می کنند که بادهای محلی و پرقدرت «سنتا آنا» در حال گسترش شعله ها هستند. تا امروز بیش از 200 هزار نفر از ساکنان مناطق شمال «سن دیگو» خانه هایشان را تخلیه کرده و حداقل 700 ساختمان اداری و مسکونی سوخته اند.

نیروهای امدادی همزمان با تغییر سرعت و جهت باد ناچار به گسترش عملیات خود هستند.

ادامه آتش‌سوزی در جنگل‌های کالیفرنیا علاوه بر بی‌ خانمان کردن هزاران نفر و نابودی منطقه‌ ای به وسعت شهر «نیویورک»، اکثر مزارع آووکادو را سوزانده است.

کالیفرنیا تامین‌کننده 90 درصد از آووکادو در آمریکا است.

با ادامه آتش‌سوزی در جنوب کالیفرنیا، مقام‌ های محلی گزارش کردند که تقریبا همه مزارع آووکادو منطقه طعمه حریق شده و از بین رفته است.

گزارش ها از «سانتا باربارا»، «ونتورا» و سایر شهرهای در مسیر آتش در شرق «لس آنجلس» و شمال سن دیگو، حاکی از شدت خرابی ها در منطقه ای به وسعت تقریبی 700 کیلومتر مربع با خانه های چندین میلیون دلاری و متعلق به ستارگان سینما است.

«جیمز براون» سرپرست آتش نشانی منطقه ونتورا گفت: «شدت و جهت وزش باد تغییر کرده و ما توانسته ایم شعله ها را در مناطق شرقی کنترل کنیم ولی آتش به سمت جنوب زبانه می کشد. ما تمام تلاشمان را می کنیم که مردم بتوانند زودتر به ونتورا و سنت پائولو باز گردند.»

پیشتر نیز یک مرکز پرورش اسب در این منطقه اسیر شعله های آتش شد و ده ها اسب گرانقیمت جان خود را از دست دادند.

گرچه بادهای سانتا آنا بومی این منطقه است اما گزارش اخیر کتابخانه ملی آمریکا نشان می دهد که تغییرات اقلیمی و گرم شدن هوای کره زمین، عامل اصلی وسعت آتش سوزی در جنگل های جنوب کالیفرنیا است.

مکان: کالیفرنیا، آمریکا

منبع: سی ان ان

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.