مکان: حیدرآباد، هند/ منبع: ایندیا تودی

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، بالاخره دختر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا ساعاتی پیش در سفری که هیاهو و حواشی بسیاری داشت، وارد «حیدرآباد» هند شد تا به زعم خود پیام ضرورت توانمند سازی زنان را به جهان و به خصوص جامعه هند ابلاغ کند.

شماری از مقامات از جمله سفیر آمریکا در هند در فرودگاه بین المللی گاندی از او استقبال کردند و او را در هتل «تریدنت» اقامت دادند.

در حالی که ایوانکا و مقامات آمریکا در سه خودروی متعلق به دولت آمریکا بودند، کاروانی از 17 دستگاه خودرو هم آنها را مشایعت می کردند.

ایوانکا ترامپ که در قامت مشاور رییس جمهور و نه دختر رئیس جمهور در اجلاس کارآفرینی جهانی در شهر حیدرآباد هند شرکت می کند تلاش زیادی کرده است تا توجه رسانه ها را به این سفر جلب کند. 

هدف نهایی وی از این تلاش ها، نه جلب توجه جهانی به مقوله زنان و فقر آنان در سراسر جهان، بلکه مانند آنچه در جریان سفر ایوانکا به چین اتفاق افتاد جلب نظر تاجران هندی به نفع فعالیت های اقتصادی او است.

ایوانکا ترامپ قرار است به عنوان یک زن کارآفرین موفق، فعال عرصه زنان و الگوی زنان در این همایش سه روزه سخنرانی کند.

سفر او حواشی بسیاری داشت: از ترتیبات امنیتی در سطح رئیس جمهور، جمع آوری گدایان از سطح شهر، سخنرانی افتتاحیه مشترک «ناندرا مودی» نخست وزیر هند با وی و ضیافت شامی است که قرار است به افتخار وی در بزرگترین سالن غذاخوری جهان ترتیب داده شود.

از سوی دیگر، سفر ایوانکا ترامپ به عنوان نماینده بلندپایه دولت آمریکا به این گردهمایی جهانی با مخالفت آشکار «رکس تیلرسون» وزیر خارجه این کشور روبرو شده است. او گفته است هیاتی از مقامات بلندپایه خود را برای همراهی ایوانکا اعزام نمی کند.

تصمیم تیلرسون به دلیل طرح های اصلی وی برای کاهش بودجه وزارت خارجه، بلکه بیشتر به این دلیل است که ایوانکا و نه وزیر خارجه، ریاست هیات اعزامی آمریکا را به این اجلاس بر عهده دارد. 

سال گذشته «جان کری»، معاون وی و دو تن از دستیاران معاون وزیر خارجه پیشین آمریکا در این اجلاس شرکت داشتند و سال قبل از آن «باراک اوباما» رئیس جمهور پیشین آمریکا با هیاتی بزرگ به این گردهمایی رفت.

اجلاس جهانی کارآفرینی که هر ساله با حضور سرمایه گذاران و کارآفرینان برگزار می شود امسال در تاریخ 28 تا 30 نوامبر (7 تا 9 آذر) درهند برگزارخواهد شد.

مکان: حیدرآباد، هند

منبع: ایندیا تودی

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.