شینزو آبه در صورت پیروزی مجدد، طولانی‌ ترین دوره نخست‌ وزیری پس از جنگ جهانی دوم را به نام خود ثبت خواهد کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری رویترز گزارش داد حوزه های رای‌ گیری از ساعت 7 صبح امروز یکشنبه 22 اکتبر (30 مهر) به روی رای دهندگان ژاپنی باز شده‌ اند.

 

3

 

در پی درخواست «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن برای برگزاری انتخابات زودهنگام، انتظار می رود میلیون‌ ها نفر از مردم این کشور پای صندوق‌ های رای بروند. زمانی محبوبیت آبه میان مردم ژاپن به شدت کاهش یافته بود اما بعد از آنکه تابستان امسال این حمایت‌ ها افزایش یافت، آبه تصمیم گرفت از این فرصت استفاده کند و قبل از پایان سال 2017 انتخابات برگزار کند.

 

7

8

9

4

 

اکنون او به دلیل بهبود وضعیت اقتصادی و داشتن رقیبی ضعیف بخت بالایی برای پیروزی دارد.

آخرین نتایج نظرسنجی ها نشان می‌ دهد ائتلاف آبه در مسیر کسب حدود 300 کرسی از مجموع 465 کرسی در مجلس سفلی است. اگر نظرسنجی‌ ها درست باشند، شینزو آبه 63 ساله طولانی‌ترین دوره نخست‌وزیری را در دوره بعد از جنگ جهانی دوم در ژاپن به نام خود ثبت خواهد کرد. 

انتظار می‌ رود دو حزب اپوزیسیون اصلی ژاپن هر کدام حدود 50 کرسی به دست آورند. 

تلاش «یوریکو کوئیکه» فرماندار مشهور توکیو که برای مدتی به عنوان رقیب جدی آبه مطرح می‌ شد، کم تر شده و انتظار می‌ رود نخست وزیر ژاپن یک بار دیگر جایگاهش را تثبیت کند.

ناظران مسائل ژاپن رای به شینزو آبه و حزب لیبرال دموکرات او را «بدون گزینه جانشین» توصیف می کنند.

آبه امیدوار است حزبش اکثریت دو سومی در این انتخابات به دست آورد تا با تکیه به آن بتواند برای اصلاح قانون اساسی ژاپن گام بردارد.

با توجه به بحران هسته‌ای کره‌ شمالی، شینزو آبه تلاش دارد با این انتخابات موضع دولتش در دفاع از ژاپن علیه تهدید کره‌ شمالی و نیز اجرای طرح افزایش مالیات بر مصرف مستحکم‌ تر شود.

آبه یکی از اهدافش را تغییر قوانین ژاپن در رابطه با تشکیل و گسترش نیروی نظامی این کشور می داند که از زمان جنگ جهانی دوم اصلاح نشده است.

پیونگ یانگ بارها تهدید کرده است که شبه جزیره ژاپن را غرق خواهد کرد.

مساله راکتور آسیب دیده فوکوشیما و رشد منفی جمعیت در ژاپن هم از مسائل دیگر مهم داخلی در این قطب اقتصادی جهان است.

امروز ژاپن اوضاع آب و هوایی مساعدی را تجربه نمی کند و بارش شدید باران در برخی مناطق ده‌ ها هزار نفر را مجبور به ترک خانه‌ هایشان کرده است.

 

10

 

در آستانه وقوع طوفان صدها پرواز و سفرهای ریلی بسیاری لغو شده است.

طبق اعلام سازمان هواشناسی ژاپن از آنجایی که طوفان مهیبی مناطق ساحلی این کشور را در می‌ نوردد، انتظار می‌ رود امروز یکشنبه بارش شدید باران و وزش باد سهمگین مناطق وسیعی از این کشور را درگیر کند.

طوفان «لَن» که در رتبه طوفان‌ های درجه چهار طبقه بندی شده، با وزش باد با سرعت 250 کیلومتر در ساعت همراه است. پیش بینی شده است در روز دوشنبه و با نزدیک شدن این طوفان به شهر «توکیو» از شدت آن کاسته شده و به طوفان درجه یک برسد.

 

 

ترجمه: زهرا طحانیان

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.