مکان: بایرویت، آلمان/ منبع: اکسپرس

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان برای اولین بار با کت و دامن در انظار عمومی ظاهر شد.

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان که همواره در دیدارهای رسمی با کت و شلوار حاضر می شود، این بار با پوشیدن کت و دامن طلایی شیک بسیار مورد توجه قرار گرفت.

 

0

00

000

 

او این لباس را برای شرکت در مراسم افتتاح سالن اوپرای شهر «بایرویت» در جنوب شرقی آلمان پوشیده بود. «یواخیم شاوئر» همسرش او را در این بازدید همراهی می کرد.

با پوشیدن این لباس طلایی رنگ، برخی از کاربران هشتگ «زن طلایی اتحادیه اروپا» را به مرکل اختصاص دادند.

با گرم شدن میدان مبارزات انتخابات در آلمان، آنگلا مرکل با سیاست مهاجرت خود با سوالات شدید مواجه می شود. «مارتین شولتس» رقیب جناح چپ، همواره انتقاداتی را نسبت به سیاست حزب راست مرکل مطرح کرده است.

با آنکه رقم پناهجویان در سال گذشته کاهش یافته اما احتمال می رود که بار دیگر این وضعیت تکرار شود. در حال حاضر بسیاری مردم به دلیل بی ثباتی سیاسی و چالش های اقتصادی از کشورهای نیجریه و اریتره با استفاده از کشورهای شمال افریقا چون لیبی پا به فرار می نهند.

تنها در شش ماه نخست سال جاری بیش از 70 هزار مهاجر راه بسیار خطرناک مدیترانه را برای رسیدن به ایتالیا در پیش گرفتند. این رقم نسبت به عین زمان در سال 2016 بیش از 25 درصد افزایش را نشان می دهد. ایتالیا از اتحادیه اروپا خواسته است که در خصوص مهاجرین تازه وارد، این کشور را همکاری نماید. اما تا حال پاسخ درستی در برابر این درخواست مطرح نشده است. مارتین شولتس پیشنهاد کرده است که اعضای اتحادیه اروپا، با حمایت مالی کمیسیون این اتحادیه، باید پذیرای پناهندگان از ایتالیا شوند. او همچنان مرکل را متهم کرده است که در خصوص مهاجرت هیچ گونه تحرکی را تا پیش از برگزاری انتخابات عمومی، روی دست ندارد.

مرکل هیچ گونه اظهار نظری در برابر انتقادات مارتین شولتس نداشته است. چنان به نظر می رسد که در خصوص مهاجرت، مشکل اساسی را از جانب حزب سوسیال دموکرات متوجه اش نمی بیند.

از جانب دیگر، مرکل تحت انتقاد حزب اتحادیه سوسیال مسیحی بایرن نیز قرار گرفته است. اخیرا این حزب به گونه رسمی برنامه کاری انتخابات خود تحت عنوان «پلان بایرن» را جشن گرفت. در این برنامه از تعیین سقف نهایی برای ورود مهاجرین به آلمان که سالانه 200 هزار تن بیان شده، به گونه صریح نام برده شده بود. مرکل همواره با این دیدگاه مخالفت خود را اعلام کرده است.

تمامی این تلاش ها می تواند تاثیراتی بر تلاش مرکل برای رسیدن به چهارمین دور صدراعظمی برجا بگذارد.

 

مکان: بایرویت، آلمان

منبع: اکسپرس

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.