مکان: شیلی/ منبع: وب سایت نیروی هوایی شیلی

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، یک فروند هواپیمای نظامی متعلق به ارتش شیلی با 38 سرنشین در مسیر قطب جنوب ناپدید شد.

نیروی هوایی شیلی با اعلام خبر گفته است که این هواپیما حدود ساعت 16 و 55 دقیقه به وقت محلی در روز دوشنبه از فرودگاهی در شهر «پونتا آرِناس» به پرواز درآمده و تماس آن با برج مراقبت حدود یک ساعت و 18 دقیقه بعد قطع شده است. پونتا آرِناس در سه هزار کیلومتری جنوب «سانتیگو» پایتخت، واقع شده است.

 

22036708-7774893-image-m-16_1575952165129

 

این هواپیما از نوع هرکولس سی-130 که برای انجام عملیات پشتیبانی لجستیکی عازم پایگاه هوایی ادواردو فری در قطب جنوب بود، 17 خدمه و 21 مسافر دارد که سه تن از آنها غیرنظامی هستند. مسافران این هواپیما کارشناسانی بودند که قرار بود یک خط لوله نفتی شناور را که به پایگاه شیلی در قطب سوخت‌ رسانی می‌ کرد، بازرسی کنند.

نیروی هوایی و دریایی شیلی عملیات جستجو و نجات را از نخستین ساعات واقعه با کشتی و هواپیما آغاز کرده است.

«سباستین پینیه‌ را» رئیس جمهور شیلی ضمن اظهار تاسف از این رویداد در توییتر نوشت که اوضاع را از پایگاه هوایی «سریلوس» در سانتیاگو دنبال می‌کند.

هواپیما به مقصد نرسیده است

نیروی هوایی شیلی در آخرین بیانیه خود در نخستین ساعات بامداد امروز سه‌ شنبه اعلام کرد که هواپیمای ناپدید شده این کشور به مقصد نرسیده است. خبرگزاری افه اسپانیا با نقل بیانیه نیروی هوایی شیلی نوشت که این هواپیما برای حداکثر 7 ساعت پرواز سوخت داشته و بنابراین در این لحظه در هر کجا که باشد موتورش خاموش شده است.

هواپیمای هرکولس شیلی قرار بود در ساعت 40 دقیقه بامداد سه‌ شنبه به وقت محلی (3 و 40 دقیقه به وقت اروپای مرکزی) در فرودگاه مقصد به زمین بنشیند.

 

مکان: شیلی

منبع: وب سایت نیروی هوایی شیلی

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.