مکان: دهلی نو، هند/ منبع: شبکه الجزیره

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، در جریان یک آتش‌ سوزی در «دهلی نو» پایتخت هند دست‌ کم 43 نفر جان خود را از دست دادند. اغلب قربانیان در خواب بوده و دچار خفگی شده‌ اند. دست‌ کم 15 مجروح نیز به بیمارستان‌ ها منتقل شده‌ اند. هنوز علت آتش‌ سوزی روشن نیست.

پلیس هند اعلام کرد که شمار قربانیان می‌ تواند افزایش یابد. معاون رئیس آتش‌ نشانی هند به خبرگزاری فرانسه گفت: «ما جان دست‌ کم 50 نفر را نجات داده‌ ایم.»

حریق در ساعات آغازین امروز یکشنبه در یکی از پرجمعیت‌ ترین محله‌ های دهلی نو آغاز شد. به گفته معاون رئیس آتش‌ نشانی هند، قربانیان کارگرانی هستند که در یک ساختمان چهار یا پنج طبقه در خواب بوده‌ اند.

سخنگوی پلیس هند اعلام کرد: «اغلب کسانی که کشته شده‌ اند، در زمان آغاز آتش‌ سوزی در خواب بوده و دچار خفگی شده‌ اند.»

به گفته این مقام پلیس، بسیاری از مجروحان نجات‌ یافته در وضعیت وخیمی به سر می‌ برند. هنوز علت آتش‌ سوزی روشن نیست.

حدود 30 خودروی آتش‌ نشانی در ماموریت خاموش کردن آتش شرکت داشته‌اند. به گفته نیروهای امدادی، آتش خاموش شده و جستجو برای یافتن قربانیان احتمالی دیگر کماکان ادامه دارد.

بر اساس اعلام پلیس هند، این کارخانه در درجه اول تولیدکننده کیف، بطری و اسباب‌ بازی بوده است.

طبق اعلام آتش‌ نشانی دهلی نو، تاریکی حاکم بر محل ساختمان مزبور ورود به آن را برای ماموران امدادی دشوار کرده است. در خیابان‌ های تنگ بازاری که ساختمان مزبور در آن قرار گرفته بوده، شمار زیادی انبار و کارگاه کوچک قرار دارند که غالبا در آنها کارگران فقیر و مهاجر می‌ خوابند.

«نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند ضمن ابراز تاسف از این فاجعه، با بازماندگان قربانیان آتش‌ سوزی ابراز همدردی کرد. او در توییتر این حریق مهیب را به‌ شدت هولناک توصیف کرد.

«آمیت شاه» وزیر کشور هند این حادثه را «از دست دادن تاسف‌ بار جان‌ های گرانبها» توصیف کرده است.

هنوز دلیل اصلی بروز این حادثه آتش سوزی مشخص نشده و تحقیقات در این خصوص در حال انجام است.

در کارخانه‌ های هند به دلیل نادیده گرفتن هنجارهای امنیتی همواره سانحه و آتش‌ سوزی رخ می‌ دهد. اغلب این سانحه‌ ها هم به دلیل کمبود ابزار اطفای حریق، نبود خروجی‌ های اضطراری و سیم‌ کشی‌ های قدیمی برق، با قربانیان زیادی همراه است.

در ماه سپتامبر گذشته در جریان چندین انفجار در یک کارخانه شیمیایی در غرب هند ده‌ ها نفر کشته و مجروح شدند.

 

مکان: دهلی نو، هند

منبع: شبکه الجزیره

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.