مکان: پاریس، فرانسه/ منبع: یورونیوز

 

به گزارش جماران، کشاورزان و دامداران معترض فرانسوی با تراکتورهای خود به خیابان های پاریس و لیون، پایتخت و دومین شهر بزرگ فرانسه آمدند تا این دو شهر را دچار ترافیک شدید کنند.

کشاورزان فرانسوی می گویند خریدار محصولات عمده آنها که شرکت های زنجیره ای بزرگ هستند با آنها ارزان حساب می کنند و همین محصولات را در فروشگاه های زنجیره ای خود، بسیار گرانتر از قیمت خرید اولیه توزیع می کنند.

کشاورزان معترض اعلام کرده اند که در ماه های اخیر در مذاکره برسر قیمت محصولات خود همواره شرکت های بزرگ برنده شده اند و آنها هم ناگزیرند محصولات خود را به پایین ترین قیمت ارائه دهند.

در همین راستا از اولین ساعات صبح چهارشنبه هزار کشاورز با تراکتورهای خود خیابان های استان ایل دو فرانس به مرکزیت پاریس را مسدود کرده و یا با عبور از کمربندی های پاریس ترافیک عجیبی در سراسر شهر ایجاد کرده اند. این کشاورزان از استان های شمالی و غربی به پاریس آمده اند.

آمارها نشان می دهند که بین سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۸ درآمد این کشاورزان کاهش ۷۵ درصدی داشته است. این در حالی است که فروشگاه های زنجیره ای بزرگ نه تنها کاهش سود نداشته اند بلکه با افزایش درآمد مواجه بوده اند.

هدف اصلی کشاورزان معترض از بستن خیابان های پایتخت فشار روی شرکت های بزرگ زنجیره ای درجهت افزایش قیمت های اولیه خرید است. آنها می گویند که دولت امانوئل ماکرون در عمل از آنها حمایت نکرده است. با این حال دیدیه گیوم وزیر کشاورزی فرانسه، روز سه شنبه در صحن مجلس ملی گفت که نگرانی ها کشاورزان و دامداران کاملا «قانونی و مشروع» است و در این موضوع با آنها «هم عقیده» است.

نمایندگان سندیکاهای کشاورزی و دامداری دور جدیدی از گفتگوها را از هفته آینده با مسئولان فروشگاه های توزیع کننده محصولات کشاورزان آغاز خواهند کرد.

سه شنبه نیز نزدیک به ۱۰ هزار کشاورز معترض آلمانی با به خیابان آوردن حدود هزار و هشتصد تراکتور خیابان‌های اصلی برلین را مسدود کردند.

 

مکان: پاریس، فرانسه

منبع: یورونیوز


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی فرانسه پاریس

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.