مکان: سئول، کره جنوبی/ منبع: بلومبرگ

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، 17 دانشجو و اعضای یک سازمان توسعه طلب با عبور از دیوار ساختمان محل سکونت «هری هریس» سفیر آمریکا در سئول وارد اقامتگاه وی شدند.

 

600x-1

 

آنها در اعتراض به درخواست واشنگتن از سئول برای افزایش سهم خود از هزینه‌ های نگهداری 28 هزار و 500 نیروی آمریکایی در کره جنوبی، تظاهراتی ناگهانی برگزار کردند. پلیس این 17  دانشجو و دو نفر دیگر را که تلاش کردند به آنها بپیوندند، دستگیر کرد.

 

south-korean-protestors-

nz_sk_191063

800x-1

 

پس از این حادثه، دولت کره جنوبی از نیرو‌های پلیس خواست شرایط امنیتی در اطراف سفارت آمریکا و محل سکونت سفیر این کشور را در سئول تشدید کنند. 

وزارت خارجه کره جنوبی هم در پیامکی که برای خبرنگاران ارسال کرد، تاکید کرد آسیب رساندن به ماموریت‌ های دیپلماتیک خارجی یا حمله به آنها در هیچ شرایطی قابل توجیه نیست. این وزارتخانه تاکید کرد همه تدابیر مناسب برای حفاظت از ماموریت‌ های دیپلماتیک و پیشگیری از هر گونه اقدامی که آرامش آن‌ها را مختل کند اتخاذ می‌شود.

پلیس هم اعلام کرد این حادثه را بسیار جدی تلقی می‌ کند و با جدیت با افراد خاطی برخورد می‌ کند. پلیس تاکید کرد شرایط امنیتی در اطراف محل سکونت سفیر برای جلوگیری از تکرار چنین حادثه‌ ای تشدید خواهد شد.

این تظاهرات در حالی برگزار شد که سئول و واشنگتن قصد دارند دور جدید مذاکرات را از هفته آینده آغاز کنند.

 

مکان: سئول، کره جنوبی

منبع: بلومبرگ

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.