مکان: لندن، انگلیس/ منبع: روزنامه سان

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، معترضان تغییرات آب و هوایی با برگزاری تظاهرات و تجمع مقابل مقر شبکه بی بی سی در لندن پایتخت انگلیس ورودی این شبکه را بستند.

 

4

 

آنها شعار می دادند: «بی بی سی آیا نمی بینی. وضعیت اضطراری است.» و بنرهایی با همین شعار در دست داشتند.

 

2

 

گزارش شده که کارمندان این شبکه به دلیلی تجمع این افراد مقابل ورودی قادر نبودند به داخل ساختمان بروند.

بی بی سی همچنین اجازه خروج هیچ کس را از ساختمان نمی دهد.

حدود 40 نفر در این تجمع شرکت دارند.

 

3

5

 

چند روزی است که تظاهرات «شورشیان علیه انقراض» در بسیاری از شهرهای اروپایی از جمله لندن در حال برگزاری است.

در برلین پایتخت آلمان بخشی از رفت و آمد شهری توسط این گروه به حالت فلج درآمد. آغاز این کارزار در استرالیا و نیوزیلند بود.

معترضان در سیدنی با تحصن، یکی از چهارراه‌ های شلوغ این شهر را مسدود کردند. در «بریزین» (سومین شهر پرجمعیت استرالیا) یک گروه کوچک از معترضان خود را به پل زنجیر کرد. در «ولینگتون» پایتخت نیوزیلند، فعالان محیط زیست بسیاری از خیابان‌ ها و وزارت‌ خانه‌ ها را مسدود کردند و شماری هم به یک شعبه بانک حمله کردند.

«جاسیندا آردرن» نخست وزیر نیوزیلند با انتقاد از برخی از این اقدامات گفت: «مخالف کسی که صدایش را بلند می کند و نظرش را می‌ گوید نیستم اما اینکه مانع کار و فعالیت روزانه شهروندان دیگر شویم، ما را الزاما به اهداف اقلیمی که معترضان خواستار آن هستند، نزدیک‌ تر نمی‌ کند.»

در آلمان هم برخی از مسئولان زبان به اعتراض گشوده‌ اند. یکی از سیاستمداران حزب سوسیال مسیحی آلمان با اشاره به اینکه «حفاظت از اقلیم مسئله ما هم هست»، معتقد است، اما مداخله خطرناک در رفت و آمد در شهرها، قابل پذیرش نیست.

در برلین معترضان و فعالان محیط زیست پیش از آغاز ساعات پر رفت و آمد کاری و عبور و مرور خودروها، یکی از گلوگاه‌ های اصلی حمل و نقل شهری را اشغال کردند. گفته می‌شود که این اعتراض‌ها و کارزارهایی از این دست قرار است دست کم یک هفته ادامه پیدا کنند.

گردانندگان این کارزار می‌ گویند: «ما فعالیت‌ روزمره‌ ای را مختل می‌ کنیم که معیشت و اساس زندگی ما را تخریب می‌ کند. آن قدر به این اعتراض‌ ها ادامه می‌ دهیم تا دولت‌ ها واکنشی درخور نشان دهند.»

 

50719015_401

 

جنبش «شورش علیه انقراض (نابودی)» خواستار اعلام وضعیت اضطراری آب و هوایی از سوی دولت‌ ها شده است. تجدیدنظر در تمامی تصمیمات سیاسی که راه مقابله با بحران اقلیمی را سد می کنند، یکی دیگر از خواست‌ های این جنبش است. این گروه خواستار به صفر رساندن انتشار گازهای گلخانه‌ ای که انسان تولیدکننده آن است تا سال 2025 شده است.

در پایتخت آلمان افزون بر مسدود کردن گلوگاه های اصلی عبور و مرور شهری، در یکی از میادین اصلی شهر (پتس‌ دامر پلاتس) گردهمایی و برنامه‌های هنری نیز برنامه‌ ریزی شده‌ اند. در محله‌ ای که ساختمان‌ های دولتی در آن مستقر هستند، قرار است به طور نمادین یک کشتی (نوح) برپا شود.

در روزهای آخر هفته نیز در برابر دفتر صدراعظم آلمان یک کمپ اعتراضی برپا شد که معترضان و فعالان محیط زیستی از سراسر آلمان در آنجا گرد هم آمده‌ اند. جنبش «شورش علیه انقراض (یا نابودی)» در اصل جنبشی اعتراضی است که از انگلیس می‌ آید. برخی از گزارش‌ ها حاکی از فعالیت این جنبش در آلمان از نوامبر سال گذشته (یعنی حدود یک سال پیش) هستند.

 

مکان: لندن، انگلیس

منبع: روزنامه سان

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.