مکان: باهاما/ منبع: خبرگزاری آناتولی، یورونیوز

به گزارش جماران، شمار قربانیان طوفان «دوریان» در کشور باهاما در پنجمین روز وقوع آن به 43 نفر افزایش یافت.

مقامات کشورباهاما اعلام کردند که شمار جان باختگان در طوفان «دوریان» در این کشور که شدیدترین طوفان در منطقه فوق اعلام شده، به 43 نفر افزایش یافته است.

فعالیت‌های امداد و نجات در منطقه در پنجمین روز نیز ادامه داشته و احتمال افزایش شمار قربانیان نیز وجود دارد.

606x404_cmsv2_536eab11-00eb-5f92-960a-01a751435698-4139242

این طوفان در کشور باهاما خسارات گسترده ای به بار آورده و هزاران نفر را بی خانمان کرده است.

طوفان هم اکنون در شرق آمریکا به سوی شمال پیش می رود.

بر اثر بارش باران‌های شدید و آبگرفتگی‌ها در جزیره «وکراکوک» و ایالت کارولینای شمالی آمریکا صدها نفر در خانه‌های خود محصور بمانند ابراز نگرانی می‌کنند.

76

در همین حال، صدها تن از بازماندگان طوفان «دوریان» روز جمعه با قایق و هواپیما از جزایر باهاما گریختند و هزاران تن نیز در صف‌های طولانی در بندرها در انتظارند تا سوار کشتی شوند و با دور شدن از این منطقه، خود را از بحران انسانی و پیامدهای فاجعه‌بار این طوفان دور نگه دارند.

طوفان دوریان که قدرتمندترین طوفانی بوده که تا کنون در این منطقه به ثبت رسیده است، اوایل هفته گذشته بسیاری از جزایر کشور باهاما را درنوردید و علاوه بر ویرانی‌های گسترده بویژه در دو جزیره «آباکو و گرند باهاما» دست‌کم ۴۳ کشته بر جای گذاشت.

1

بیشتر اجساد در میان خرابه‌ها و آبگرفتگی‌های ناشی از طوفان یافت شده‌اند. از آنجا که صدها نفر نیز ناپدید شده‌اند و تا کنون جستجوها برای یافتن آنها بی‌نتیجه بوده، انتظار می‌رود شمار مرگ و میرها همچنان افزایش یابد.

طوفان دوریان که از نظر قدرت در گروه ۵ طبقه‌بندی شده است پس از آباکو، به مدت دو روز گرند باهاما را درهم کوباند. وزش باد با سرعت ۲۹۸ کیلومتر در ساعت هزاران خانه را ویران کرد. سطح خرابی‌ها به اندازه‌ای بود که به گفتۀ نخست‌وزیر کشور، این طوفان باهاما را برای نسل‌ها دچار ویرانی کرد.

گزارش‌ها حاکی از هرج و مرج گسترده در بندرگاه‌های آباکو و گرند باهاما است و کُند بودن روند تخلیه ساکنان بر اضطراب آنها افزوده است.

خانه‌ها قابل سکونت نیست و کمبود مایحتاج اولیه بشدت احساس می‌شود؛ به همین دلیل جمعیت عظیمی همچنان در ورزشگاه هایی که تبدیل به پناهگاه شده‌اند به سر می‌برند.

ساکنان می‌گویند که هیچ مکان امنی در آباکو باقی نمانده و همه چیز نابود شده است. آنهایی که اسناد لازم مهاجرتی دارند، در تلاشند که با کشتی خود را به «فلوریدا» برسانند.

طوفان دوریان هم اکنون در سواحل اقیانوس اطلسِ آمریکای شمالی در حال حرکت به سمت سواحل «نوا اسکوشیا» در کانادا است و پیش از رسیدن به کانادا، خسارات بسیاری نیز در کارولینای شمالی بر جای گذاشته است.

 

مکان: باهاما

منبع: خبرگزاری آناتولی، یورونیوز

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.