مکان: لندن، انگلیس/ منبع: خبرگزاری آلمان

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه «فرانکفورتر آلگماینه‌» توئیتی را که در آن تایمز نام ارتش دوره حکومت نازی‌ ها را به جای نام ارتش کنونی آلمان استفاده کرده بود، پیش از اینکه این نشریه انگلیسی فرصت حذف آن را پیدا کند، منتشر کرد.

تایمز لندن به جدی و معتبر بودن در میان عام و خاص شهرت دارد اما توئیتی که درباره ارتش آلمان منتشر کرد، خلاف تصور تاکنونی درباره این نشریه بود.

تایمز برای نشان دادن «کمبودهای تجهیزاتی نظامیان آلمان» توئیت کرده بود: «183 هزار سرباز ورماخت آلمان برای دریافت پوتین‌های جدید باید تا 18 ماه انتظار بکشند.»

اشتباه تایمز در اینجا بود که به جای نام ارتش کنونی آلمان که به آلمانی «بوندس ور» (Bundeswehr) است از کلمه «ورماخت» (Wehrmacht) که نام ارتش هیتلر بود، استفاده کرده بود. گویا نویسنده تایمز بین ارتش کنونی آلمان که بعد از جنگ دوم جهانی تاسیس شده و ارتش هیتلری که 75 سال پیش از هم پاشید، تفاوتی قائل نشده است.

 

download

 

فرانکفورتر آلگماینه می‌ نویسد انگار هنوز هم انگیسی ها نگران قدرت گرفتن آلمانی‌ ها هستند و نگرانی‌ ای که دهه‌ ها در انگلیس وجود داشته، از بین نرفته است. اگرچه مسبب واقعی هر دو جنگ جهانی آلمان بوده، اما باز هم این دلیلی نمی‌ شود برای اینکه به جای ارتش آلمان نام ارتش هیتلری نوشته شود.

توئیت روزنامه تایمز لندن از چشم وزارت دفاع آلمان نیز دور نماند. این وزارتخانه ضمن بازنشر توئیت تایمز، به این روزنامه پاسخ داد: «دوستان تایمزی! ارتش هیتلر هیچ مشکلی ندارد که 75 سال دیگر هم منتظر کفشی که گفتید بماند. اما سربازان ما بسیار علاقمندند این کفش‌ ها را هر چه زودتر دریافت کنند.»

وزارت دفاع گفته است که 160 هزار سرباز آلمانی اکنون کفش جدید دریافت کرده‌ اند و تا سال 2022 هم 180 هزار جفت کفش دیگر به آنها داده خواهد شد. 

روزنامه تایمز بدون هیچ توضیحی بلافاصله توئیتش را حذف کرد.

فرانکفورتر آلگماینه دلیل حذف این توئیت را از تایمز پرسیده ولی تایمز هنوز پاسخی نداده است.

 

مکان: لندن، انگلیس

منبع: خبرگزاری آلمان

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.