صدها تن در خیابان های نیویورک در اعتراض به حکم وزارت دادگستری آمریکا در عدم توجیه اتهام به یک نیروی پلیس این شهر در حادثه قتل یک مرد سیاه پوست بی گناه در سال 2014، دست به تظاهرات زدند.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، صدها تن در خیابان های نیویورک در اعتراض به حکم وزارت دادگستری آمریکا در عدم توجیه اتهام به یک نیروی پلیس این شهر در حادثه قتل یک مرد سیاه پوست بی گناه در سال 2014، دست به تظاهرات زدند.

معترضان خشم خود را بر «بیل دی بلاسیو» شهردار نیویورک خالی کردند که با اخراج «دانیل بانتالیو» افسر قاتل طی گذشت پنج سال از مرگ «ایریک گارنر» سیاه پوست، از کارش مخالفت کرد.

دی بلاسیو به خبرنگاران گفت که حکم عدم توجیه اتهام به پلیس قاتل توسط وزارت دادگستری وی را شگفت زده کرده است. وی به دلیل تأخیر در اتخاذ تدابیر تأدیبی علیه افسر قاتل طی پنج سال بنا بر درخواست وزارت دادگستری ابراز تأسف کرد.

بلاسیو که تلاش می کند کاندیداتوری حزب دموکرات را برای ورود به مبارزات انتخابات ریاست جمهوری در سال 2020  به دست آورد گفت که فرمانده پلیس نیویورک ماه آگوست مشخص می کند که بانتالیو مجازات می شود یا از کارش اخراج می شود.

بانتالیو بعد از کشتن گارنر به کار دفتری مشغول شده است. در فیلم هایی که عابران با موبایل های خود گرفته اند بانتالیو در حال خفه کردن و زمین زدن گارنر در 17 جولای سال 2014 دیده می شود. در این فیلم ها صدای گارنر به گوش می رسد که قبل از مردن یازده بار می گوید«نمی توانم نفس بکشم».

کشته شدن گارنر 43 ساله که در ابتدا پلیس به وی مظنون شده است که به شکل غیرقانونی سیگار می فروشد موجی از خشم را در سراسر آمریکا به راه انداخت و باعث ظهور جنبش« زندگی سیاه ها مهم است»شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.