مکان: انگلیس/ منبع: گاردین

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، در موج تازه اعتراضات به تغییرات آب و هوایی، معترضان حامی محیط زیست در لندن و چهار شهر دیگر خیابان ها را مسدود کردند.

روز دوشنبه صدها تن از حامیان گروه «شورش انقراض» با قایقی آبی رنگ که روی آن نوشته شده بود «اکنون اقدام»، خیابانی در لندن را مسدود کردند.

این افراد خواستار رفع اتهام از بیش از هزار نفری شدند که پیشتر امسال در اعتراضات به تغییرات آب و هوایی بازداشت شدند. 

این اعتراضات علاوه بر لندن، در شهرهای «گلاسگو»، «کاردیف»، «برستول» و «لیدز» نیز انجام شد.

معترضان قصد دارند تا به مدت 5 روز به تظاهرات خود ادامه دهند. آنها همچنین قصد دارند تا از طریق پرواز پهپاد در نزدیکی باند فرودگاه بین المللی «هیثرو» اختلال ایجاد کنند.

معترضان زیست محیطی، آوریل گذشته حدود دو هفته حمل ونقل عمومی و رفت آمدها را در لندن مختل کردند.

آنها که خواهان رسیدگی فوری به وضع محیط زیست هستند در اقداماتی مانند بستن خیابان منتهی به پارلمان، چسباندن خود به قطارهای شهری و امثال آن، در رفت و آمد شهری اختلال ایجاد کردند. حتی برخی از آنان خود را به نرده منزل «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر قفل و زنجیر کردند.

این گروه علاوه بر اعلام رسمی وضع اضطراری، خواستار آن هستند که دولت از طریق تصویب قوانین الزام‌ آور، افزایش روزافزون دی‌اکسید کربن را تا سال 2025 به صفر برساند؛ کاری که بعید است دولت بتواند با آن موافقت کند.

در پی این تحولات، پلیس مجبور شد برای کنترل این اعتراض ها، بیش از 10 هزار نیروی اضافی بسیج کند. به گفته پلیس، این اعتراض ها نزدیک به 6 میلیون پوند هزینه روی دست پلیس لندن گذاشت.

 

2019-07-15T075649Z-1348700737-RC1F2CB5CE50-RTRMADP-3-CLIMATE-CHANGE-BRITAIN

3500

5d2c48733ed0f

 

 

مکان: انگلیس

منبع: گاردین

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.