بوریس جانسون یا جرمی هانت؟ یکی از این دو قرار است نخست وزیر انگلیس شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری آلمان گزارش داد «بوریس جانسون» که با «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس بر سر پست نخست‌ وزیری رقابت می‌ کند، تنها مانع بر سر خروجی موفقیت‌ آمیز از اتحادیه اروپا را ترس و دلسردی می‌ داند. حدود دو هفته دیگر یکی از این دو، نخست وزیر خواهد بود.

بوریس جانسون یا جرمی هانت؛ یکی از این دو قرار است نخست وزیر انگلیس شود. در رقابت بر سر این پست، این دو، در تنها مناظره تلویزیونی خود از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.

بوریس جانسون وزیر خارجه پیشین انگلیس و جرمی هانت وزیر خارجه کنونی این کشور، در شبکه «آی‌ تی‌ وی» مناظره سختی در برابر یکدیگر داشتند. جانسون در این مناظره بار دیگر بر وعده خود یعنی خروج از اتحادیه اروپا تا 31 اکتبر تاکید کرد.

 

15837764-7229829-image-a-94_1562702994933

15836676-7229829-image-a-93_1562702976405

15835920-7229829-image-a-78_1562699284168

PRI_75191764

stream_img

 

جانسون که در مقایسه با هانت از بخت بیشتری برای جانشینی «ترزا می» برخوردار است، در مورد برگزیت گفت با خوشبینی و مذاکراتی سرسختانه‌ تر، در موضوع برگزیت بر سر گرفتن امتیازات از اتحادیه اروپا مبارزه خواهد کرد.

او در پاسخ به جرمی هانت که از او پرسید آیا در صورت به تعویق افتادن دوباره برگزیت، استعفا خواهد داد، گفت: «نمی خواهم به اتحادیه اروپا این فرصت را بدهم که با امتناع از دستیابی به توافق، منجر به استعفای من شود.»

شک و تردیدهای جدی در این مورد وجود دارد که آیا جانسون واقعا طرحی قابل‌ اعتماد برای خروج از اتحادیه اروپا دارد. چه در مورد پیشنهادهای او برای مذاکرات مجدد بر سر توافقنامه و چه در مورد برنامه «بدون توافق»، تناقض‌ هایی درگفتار او وجود داشت. از سوی دیگر مشخص نیست که آیا او با گزینه «بدون توافق»، قادر خواهد بود در برابر مخالفت پارلمان کاری از پیش ببرد.

هر دوی این کاندیداها تاکید دارند که مهلتی که تا 31 اکتبر به برگزیت داده شده، یک اولویت است، حتی به این قیمت که «بدون توافق» از اتحادیه اروپا خارج شوند.

جانسون در برابر هانت آشکارا، کاندید برگزیده برای تصاحب پست نخست‌ وزیری انگلیس است. اما هانت در این دوئل، تصویر مبارزه‌ جوتری از خود ارائه داد؛ پیوسته میان حرف نخست وزیر پیشین می‌ پرید و او را متهم می‌ کرد که پاسخ پرسش‌ ها را نمی‌ دهد. هانت همچنین جانسون را متهم کرد که چیزی جز «خوش بینی کور» ندارد که ارائه کند. به گفته او، کسی که می‌ خواهد انگلیس را با موفقیت از اتحادیه اروپا خارج کند باید «جزئیات» کار را هم بداند.

جانسون اکنون برای جانشینی می با جرمی هانت، وزیر خارجه فعلی در حال رقابت است و برنده این رقابت را این هفته، رای 160 هزار عضو حزب حاکم محافظه کار تعیین می‌ کند. روز 23 ژوئیه نتیجه مشخص می‌ شود.

این در حالی است که روزنامه ایندیپندنت امروز نوشته است: بیش از یک سوم مردم انگلیس نه جرمی هانت را به عنوان نخست وزیر آینده کشورشان انتخاب می‌کنند و نه بوریس جانسون را.

این روزنامه انگلیسی نوشته است: بر اساس یک نظرسنجی جدید، اکثریت مردم انگلیس نه بوریس جانسون و نه جرمی هانت را برای نخست وزیری آینده کشور خود انتخاب نخواهند کرد. انتظار می‌ رود که اعضای حزب محافظه کار به جانسون به عنوان رهبر بعدی حزبشان رای بدهند و در نتیجه هانت باید تلاش کند تا پیش از ضرب الاجل این رقابت در 22 ژوئیه (31تیر)، زمینه را برای پیروزی خود مهیا کند. رهبر حزب محافظه کار انگلیس، جانشین ترزا می یعنی نخست وزیر این کشور خواهد شد. اما با وجود محبوبیت جانسون در میان حزب محافظه کار، نظرسنجی انحصاری روزنامه ایندیپندنت مشخص کرد که 37 درصد از رای دهندگان هیچکدام از این دو نفر را انتخاب نخواهند کرد و 13 درصد نیز هنوز تصمیمی نگرفته‌ اند. در نظرسنجی بی ام جی ریسرچ, حدود 28 درصد از رای دهندگان جانسون را به رقیبش - هانت - ترجیح دادند و و 22 درصد هانت را به جانسون ترجیح دادند، اما نیمی از 1532 رای دهنده هیچ کدام از آنها را انتخاب نکردند. جانسون گزینه مطلوب حامیان محافظه کار است که از میان آنها 46 درصد به وی و 33 درصد به هانت رای دادند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.