مکان: مرز آمریکا/ منبع: خبرگزاری رویترز

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، انتشار تصویر یک مهاجر السالوادوری و دخترش که در مرز آمریکا غرق شدند خشم بسیاری را در آمریکا و آمریکای لاتین برانگیخته است. 

 

osacar-valeria-migrant-death

 

تصویر جریحه دار کننده جسد یک پدر و دختر در حاشیه رود «ریو گرانده» منتشر شده است. «اسکار آلبرتو مارتینز» 25 ساله و «آنژی والریا» دختر دو ساله اش در حال تلاش برای عبور از مرز آمریکا و مکزیک بودند. این خانواده اهل السالودار با عبور از گواتمالا و مکزیک برای رسیدن به این محل سه ماه در راه بودند. آنها پس از آنکه نتوانستند درخواست پناهندگی خود را به کنسولگری آمریکا بدهند، چنین تصمیم خطرناکی گرفتند و تلاش کردند با شنا کردن از رودخانه ریو گرانده عبور کنند. 

 

oscar-ramirez-house

عروسک های آنژی والریا

 

«برنی سندرز» رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات 2020 این تصویر را «وحشتناک» خوانده و گفته است که سیاست های مهاجرتی ترامپ مرگ و میرها را محتمل تر ساخته است.

در سنای آمریکا «چاک شومر» سناتور دموکرات با نشان دادن این تصویر خطاب به ترامپ گفت من از شما می خواهم به این عکس نگاه کنید. آنها جنایتکار و ولگرد نیستند. آنها تنها مردمی هستند که از اوضاع وحشتناک کشورشان می گریزند تا به زندگی بهتری برسند. 

دونالد ترامپ هم در جمع خبرنگاران در مورد این حادثه غم انگیز انگشت اتهام خود را به سوی دموکرات ها گرفت.

وی گفت من می دانم ما می توانیم مانع از وقوع چنین مسائلی شویم اگر دموکرات ها قانون را تغییر دهند. آنها باید قوانین را تغییر دهند. به این ترتیب دیگر چنین حوادثی رخ نخواهد داد.

یک روز بعد از انتشار عکس تکان دهنده، سنای این کشور طرحی را برای ارسال کمک به مرز تصویب کرده است. طرح سنا با 84 رای در برابر 8 رای تصویب شد یعنی بیشتر دموکرات ها به آن پیوستند. طرح سنا حاوی 4.6 میلیارد دلار بودجه است.

سنا که تحت کنترل جمهوری خواهان است پیشتر طرح کمک‌ رسانی که مجلس نمایندگان تحت هدایت دموکرات ها تصویب کرده بود را رد کرد. آن طرح محدودیت هایی بر سازمان های مهاجرت آمریکا اعمال می کرد.

قانونگذاران در این دو مجلس اکنون باید برای رسیدن به یک طرح واحد مذاکره کنند.

گزارش ها از مرگ مهاجران و رهان کردن کودکان مهاجر در شرایط ناگوار به این بحث ها دامن زده است.

عکسی که از غرق شدن یک پدر و دختر مهاجر در مرز آمریکا و مکزیک منتشر شد باعث خشم عمومی شده است. پیشتر شرایط هولناک نگهداری کودکان در یک بازداشتگاه مهاجران در تگزاس گزارش شده بود که آن هم باعث جنجال زیادی شد.

در هر حال اعضای کنگره برای تصویب طرح کمک رسانی مرزی تا پیش از شروع تعطیلات هفته آینده تحت فشار هستند.

«نانسی پلوسی» رئیس دموکرات مجلس نمایندگان پیشتر به خبرنگاران گفت که طرح سنا در مجلس نمایندگان تصویب نخواهد شد. او روز چهارشنبه برای اعمال تغییراتی در این طرح با دونالد ترامپ صحبت کرد.

دو مجلس باید ابتدا بر سر یک طرح مشترک توافق و آن را تصویب کنند تا برای امضا برای رئیس جمهور ارسال شود. ترامپ قبلا با نسخه مورد نظر مجلس نمایندگان مخالفت کرده است.

هر دو طرح شامل شروطی در زمینه مراقبت از مهاجران و ممنوعیت استفاده از این بودجه برای ساختن دیوار مرزی است.

با این حال طرح سنا بودجه ای در اختیار پنتاگون، وزارت دفاع، می گذارد و مقررات کمتری برای سازمان های دولتی در زمینه چگونگی استفاده از این بودجه تعیین می کند.

​جنبش و جوش ناگهانی در کنگره پس از بلند شدن اعتراض ها نسبت به وضعیت ناگوار انسانی در مرز شروع شد.

اجساد چند نفر از جمله نوزادان و کودکان در روزهای اخیر در نواحی مرزی کشف شده است.

در پی اعتراضات عمومی گسترده نسبت به شرایط نگهداری کودکان مهاجر در مرز آمریکا، »جان سندرز: کمیسر گمرک و حفاظت مرزی روز سه شنبه گفت استعفا خواهد داد.

با اعلام سیاست «مدارای صفر» ترامپ که اوایل سال 2018 شروع شد، پیگرد قانونی بزرگسالانی که به طور غیرقانونی از مرز وارد آمریکا می شوند شروع شد. این سیاست باعث جدایی کودکان از والدین شد.

 

مکان: مرز آمریکا

منبع: خبرگزاری رویترز 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.