مکان:پراگ، جمهوری چک/ منبع: خبرگزاری رویترز

 

به گزارش جماران، نزدیک به ربع میلیون شهروند جمهوری چک روز یکشبنه در پراگ پایتخت تظاهرات کردند و خواستار کناره گیری « اندری بابیچ» نخست وزیر این کشور شدند. این تظاهرات بزرگترین تظاهرات در نوع خود از زمان انقلاب مخملی به شمار می رود که کمونیسم را در سال 1989 میلادی سرنگون کرد.

این تظاهرات و تجمع بزرگ در پارک«لیتنا» اوج سلسله ای از تظاهرات طی هفته های گذشته علیه بابیچ به شمار می رود که با تحقیقات درباره اتهام هایش در زمینه اختلاس و فساد رو به روست؛ اتهام هایی که وی آنها را رد می کند.

برگزار کنندگان تظاهرات روز یکشنبه تعداد شرکت کنندگان در این تظاهرات را 250 هزار تخمین زدند اما شرکت ارتباطات «تی موبیل» اعلام کرد که تحلیل استفاده از شبکه اش نشان می دهد که تعداد شرکت کنندگان در این تظاهرات بیش از 258 هزار نفر است. پلیس چک اما حاضر به اعلام تخمینی تعداد شرکت کنندگان نشد.

جمعیت جمهوری چک 10.7 میلیون نفر است.

معترضان در این تظاهرات پارچه نوشته هایی با خود داشتند که روی آنها نوشته شده بود«برو»،«دیگر بس است» و «ما از دموکراسی چشم نمی پوشیم».برخی نیز پرچم های جمهوری چک و اتحادیه اروپا را در دست داشتند.بسیاری از معترضان به همراه کودکان خود در این تظاهرات مسالمات آمیز که اخیرا علیه بابیچ و وزیر دادگستری برگزار شده است، شرکت کردند.

بابیچ در واکنش به اعتراض مردم گفت که این حق مردم است که تظاهرات کنند اما وی کناره گیری از قدرت را به طور کامل رد می کند. حزب «ای. ان. او» حاکم به رغم کاهش تأییدش در دو ماه گذشته اما همچنان محبوب ترین حزب در این کشور به شمار می رود.

همچنین بابیچ از حمایت کافی در پارلمان برخوردار است و انتظار می رود که استیضاح و رای عدم اعتماد به دولت وی که قرار است روز چهارشنبه انجام شود رای نیاورد.

مکان:پراگ، جمهوری چک

منبع: خبرگزاری رویترز

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.