مکان: ژاپن/ منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، وزرای اقتصاد و دارایی گروه 20 پس از پایان نشست دو روزه شنبه و یکشنبه در ژاپن، در بیانیه‌ ای اعلام کردند، به نظر می‌ رسد رشد جهان در حال تثبیت شدن است. 

در این بیانیه همچنین آمده است: تنش‌ های تجاری و ژئوپلیتیک شدت یافته است، ما به شناسایی و حل این مخاطرات ادامه می‌ دهیم و برای انجام اقدامات بیشتر آماده‌ ایم.

طبق این بیانیه، وزرای گروه 20 از توافق خود بر سر پایبندی به مقررات رایج تا پایان 2020 به منظور پر کردن خلاء های مورد استفاده شرکت‌ های بزرگ تکنولوژی، مانند آمازون، فیس بوک و گوگل برای کاهش مالیات خبر دادند. این اقدامات از نظر بسیاری ناعادلانه است.

 

wire-14561720-1560076707-776_634x476

wire-14561724-1560076712-901_634x359

 

قوانین جدید به معنای مالیات بالاتر برای شرکت‌ های چند ملیتی است ولی کار را برای کشورهایی مثل ایرلند در جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی سخت می‌ کند.

عبارت «لزوم حل تنش‌ های تجاری» که در پیش نویس بیانیه وزرای مالی گروه 20 قید شده بود، در بیانیه پایانی حذف شد.

«استیون منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا گفت:« آمریکا نگران قوانین مالیات شرکتی ارائه شده توسط فرانسه و انگلیس است». منوچین در مورد اهداف اصلاح مالیاتی گفت: « به نظر می‌ رسد ما توافق نظر قوی داریم. حالا باید در مورد نکات فنی تبدیل کردن آن به یک قرارداد توافق کنیم.»

صندوق بین المللی پول هفته پیش هشدار داده بود، منازعات تجاری، از جمله تنش در روابط آمریکا و چین، باعث کاهش رشد جهانی در سال آینده می‌ شود.

گروه 20 متشکل از ۱۹ کشور و اتحادیه اروپا است که کشورهای عضو آن عبارتند از، آرژانتین، استرالیا، برزیل، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، هند، اندونزی، ایتالیا، ژاپن، مکزیک، روسیه، عربستان سعودی، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، ترکیه، انگلیس و آمریکا.

نشست سران گروه 20، روزهای 28 و 29 ژوئن در اوزاکای ژاپن برگزار می‌ شود. ژاپن، اولین بار پس از ایجاد این گروه، میزبانی این نشست را برعهده دارد.

 

مکان: ژاپن

منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.