مکان: پاریس، فرانسه/ منبع: فرانس 24

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، ده‌ ها نفر از معترضان جنبش موسوم به «جلیقه‌ زردهای فرانسه» که در جریان اعتراضات مجروح شده‌ اند روز یکشنبه در میدان «باستیل» پاریس تظاهرات کردند.

فراخوان برای این راهپیمایی را گروهی از مجروحان اعتراضات اخیر با تشکیل گروهی 39 نفره به نام «مثله‌ شدگان نمونه» منتشر کردند. اعضای این گروه خود را «مثله‌ شده» می‌ نامند زیرا بیشتر آنها بر اثر برخورد گلوله‌ های پلاستیکی یا نارنجک پلیس یک چشم یا یک دست خود را از دست داد اند.

آنها در راهپیمایی خود با حمل پلاکارد و سر دادن شعار خواستار ممنوعیت استفاده پلیس از گلوله‌ های پلاستیکی و نارنجک شدند.

شمار این معترضان تا حوالی ظهر در پاریس به حدود 200 نفر رسید، اما اعتراض آنها به دلیل آن که در روز یکشنبه برگزار شد و هدف آن متفاوت از اعتراض کلی جلیقه‌ زردها در روز شنبه بود، در رسانه‌ ها پوشش بیشتری داشت.

 

5cf41afadda4c83d3c8b45b3

 

«ژروم رودریگز» اولین معترضی که در جریان درگیری‌ های خیابانی با پلیس یک چشم خود را از دست داد و به نمادی برای جنبش جلیقه‌ زردها بدل شد، در این تظاهرات حضور داشت.

 

jerome-rodrigues-blesse-a-l-oeil-lors-de-la-manifestation-du-26-janvier-a-paris-est-l-une-des-figures-des-gilets-jaunes-photo-maxppp-1556721319

 

شمار معترضان جنبش جلیقه‌ زردها که روز شنبه برای بیست و نهمین هفته متوالی در فرانسه به خیابان آمدند، به کمترین حد خود از زمان آغاز این جنبش رسید.

وزارت کشور فرانسه روز شنبه اعلام کرد در مجموع در سراسر کشور حدود 10 هزار نفر در آخرین راهپیمایی جلیقه‌ زردها شرکت کردند. وزارت کشور فرانسه همچنین با انتشار آمار دیگری اعلام کرد که در درگیری‌ های روی داده در جریان اعتراض‌ های گسترده جلیقه‌ زردها در شهرهای مختلف این کشور تاکنون 2448 نفر از معترضان و 1797 نفر از ماموران پلیس ضد شورش مجروح شده‌ اند.

 

880x495_cmsv2_3d2171c3-01ea-5df5-81c5-79b57ccc860b-3932312

 

برخی از رهبران جنبش جلیقه‌ زردها بر این باورند که حرکت آنها به انحراف کشیده شده است. «اریک دروئه» که بسیاری او را آغازکننده حرکت جلیقه‌ زردها می‌ دانند روز یکشنبه گفت که این حرکت «مصادره» شده و معترضان باید بار دیگر به شیوه بستن راه‌ ها روی بیاورند. دروئه همان کسی بود که نخستین بار ایده شیوه راهبندان برای اعتراض به افزایش مالیات سوخت در کشور را مطرح کرد؛ پیشنهادی که به سرعت در شبکه‌ های اجتماعی منتشر شد و به شورشی عظیم و بی‌ پیشینه در کشور انجامید.

 

مکان: پاریس، فرانسه

منبع: فرانس 24

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.