سرانجام برگزیت اشک «ترزا می‌» را درآورد و او که مدعی بود می‌ تواند بانوی آهنین دیگری در لندن باشد، زانو زد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه دیلی میل انگلیس در مطلبی نگاهی انداخته به سیر زندگی های «ترزا می» نخست وزیر انگلیس.

ترزا می گفت که در 7 ژوئن 2019 از مقامش کناره‌ گیری می‌ کند. او با صدایی بغض آلود در سخنانی گفت که خدمت در این مقام افتخار زندگیش بوده و مفتخر است که دومین نخست‌ وزیر زن انگلیس بوده است.

در پی استعفای «دیوید کامرون» از مقام نخست‌ وزیری به دنبال نتیجه همه‌ پرسی اتحادیه اروپا، ترزا  می در ژوئیه سال 2016 به رهبری حزب محافظه‌ کار رسید.

الیزابت دوم در 13 ژوئیه 2016 از ترزا می خواست دولت جدید را تشکیل دهد. به این ترتیب او دومین زنی بود که سمت نخست‌ وزیری را در اختیار گرفت.

در ژانویه 2017، ترزا می دیداری دو روزه از آمریکا داشت. به این ترتیب او اولین رهبر جهان بود که با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا دیدار و گفت و گو کرد.

پس از گمانه زنی‌ ها مبنی بر درخواست انتخابات زودهنگام از سوی ترزا می، سرانجام او خواستار برگزاری این انتخابات در 8 ژوئن 2017 شد.

پس از دو ماه مبارزات انتخاباتی، نتیجه انتخابات عمومی پیش از موعد حاکی از آن بود که حزب محافظه‌ کار اکثریت را از دست داده است.

شکست در این انتخابات به مثابه تحقیری برای ترزا می بود.

در سال 2018 رقص ترزا می در کنفرانس حزب محافظه کار در بیرمنگام خبرساز شد.

در 13 مارس، در حالی که تنها 17 روز به مهلت برگزیت باقی مانده بود، نمایندگان پارلمان در دومین رای‌ گیری بار دیگر توافق پیشنهادی ترزا می را برای خروج از اتحادیه اروپا رد کردند. ترزا می همچنین سومین بار هم نتوانست رای پارلمان را بدست آورد.

پس از آن که ترزا می خبر داد که قصد کناره‌ گیری دارد، در حزب محافظه کار بر سر رهبری و این که چه کسی نخست‌ وزیر آینده خواهد شد، رقابتی آغاز شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.