مکان: مرز آمریکا/ منبع: شبکه الجزیره

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، یک نوجوان 16 ساله در بازداشتگاه پلیس در مرز آمریکا جان باخت. این پنجمین کودک مهاجری است که از دسامبر سال 2018 در این شرایط جان خود را از دست داد. 

جسد این نوجوان گواتمالایی با نام «کارلوس جورجیو هرناندز واسکز» در ایستگاه پلیس مرزی «وسلاکو» در «تگزاس» کشف شد. پلیس اعلام کرد برای روشن شدن دلیل مرگ این نوجوان تحقیقات خود را آغاز کرده است. 

 

D7FZbuJUEAAoZJQ

 

بنابر اعلام رسانه های محلی این نوجوان روز یکشنبه بیمار شد و یک پرستار برای وی تشخیص سرماخوردگی داده بود. برای این نوجوان داروی ضد ویروس تجویز شد و برای جلوگیری از آلوده شدن سایر مهاجران این نوجوان به ایستگاه پلیس وسلاکو منتقل شد. این نوجوان 13 مه در حوالی شهر «هیدالگو» در تگزاس دستگیر شده بود. 

مقامات گواتمالا اعلام کردند این نوجوان برای پیوستن به سایر اعضای خانواده اش به آمریکا رفته بود. وزارت خارجه گواتمالا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد دولت گواتمالا از مرگ این کودک بسیار متاسف است و با خانواده وی همدردی می کند. دولت گواتمالا از مقامات آمریکایی خواست هر چه سریع تر علت مرگ این نوجوان را مشخص و تدابیر لازم را در این زمینه اتخاذ کنند. 

از ماه دسامبر تاکنون این پنجمین کودک گواتمالایی است که پس از دستگیری توسط پلیس مرزی آمریکا جان خود را از دست می دهد. 

عفو بین الملل در این باره اعلام کرد بازداشت افراد به ویژه کودکان در شرایط غیر بهداشتی و غیر انسانی بسیار خطرناک و وحشیانه است. از ابتدای ماه اکتبر سال 2018 بیش از 460 هزار نفر در مرز مکزیک و آمریکا دستگیر شدند. 

 

مکان: مرز آمریکا

 منبع: شبکه الجزیره

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.