مکان: کابل، افغانستان/ منبع: طلوع نیوز

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، درگیری بین اعضای مجلس نمایندگان افغانستان برای تصدی کرسی ریاست وارد سومین روز شد.

قرار بود امروز دوشنبه مجلس نمایندگان افغانستان تعطیل باشد و «میر رحمان رحمانی» که بیشترین رای را برای ریاست مجلس کسب کرده است، به نیروهای امنیتی دستور داده بود به هیچ کس اجازه ورود به صحن مجلس را ندهند اما تعدادی از نمایندگان می‌ گویند طرفداران «کمال ناصر اصولی» دیگر نماینده مدعی کرسی ریاست با زور و با ضرب و جرح نیروهای امنیتی، در حالی که برخی چاقو به دست داشتند، وارد صحن علنی مجلس شدند.

 

hqdefault

 

گفته می شود در درگیری فیزیکی که میان طرفداران اصولی با نیروهای امنیتی صورت گرفت، پنج نیروی امنیتی زخمی و راهی بیمارستان شدند.

همچنین امروز نیز همچون روزهای گذشته درگیری ها و تنش های لفظی میان طرفداران دو کاندیدای ریاست مجلس نمایندگان افغانستان روی داده است.

در عین حال گزارش ها حاکی از آن است که شماری از نمایندگان مجلس افغانستان به دنبال جمع آوری امضای نمایندگان هستند تا نظر آنها را به تعیین رئیس موقت و پس از آن برگزاری انتخابات مجدد ریاست مجلس نمایندگان جلب کنند.

تنش و درگیری های لفظی و فیزیکی در مجلس نمایندگان افغانستان سه روز پیش زمانی آغاز شد که طرفداران «کمال ناصر اصولی» یکی از دو کاندیدای کرسی ریاست مجلس نمایندگان افغانستان، پیروزی میر رحمان رحمانی را در انتخابات ریاست مجلس نپذیرفتند. میر رحمان رحمانی نماینده «پروان» در مجلس افغانستان روز شنبه در انتخابات ریاست مجلس موفق شد 123 رای کسب کند. مخالفان او بر این باور هستند که به دلیل حضور 247 نماینده در صحن پارلمان او موفق به کسب اکثریت آراء نشده است.

در مقابل هواداران میررحمان رحمانی مدعی هستند که او از 244 رایی که به صندوق ریخته شده است 123 رای کسب کرده و به این ترتیب رئیس مجلس افغانستان شده است. شماری از نمایندگان زن پارلمان روز گذشته نیز مانع از حضور میررحمان رحمانی در جایگاه رئیس مجلس شدند. آنها خواستار حضور رئیس موقت مجلس نمایندگان در جایگاه رئیس بودند. بعد از آن شماری از نمایندگان با هم درگیر شدند و نظم پارلمان افغانستان بیشتر مختل شد.

در انتخابات ریاست مجلس افغانستان «کمال ناصر اصولی» نماینده ولایت «خوست» رقیب میررحمان رحمانی بود که تنها 55 رای به دست آورد. انتخابات پارلمان افغانستان هفت ماه پیش برگزار شد. مجلس افغانستان کار خود را از روز جمعه 26 آوریل (6 اردیبهشت) با حضور «اشرف غنی» رئیس جمهوری این کشور آغاز کرده است.

 

مکان: کابل، افغانستان

منبع: طلوع نیوز

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.