مکان: استرالیا/ منبع: خبرگزاری رویترز

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، انتخابات پارلمانی استرالیا امروز شنبه آغاز شد که احتمالا به بازگشت حزب کارگر به قدرت پس از شش سال منجر می شود.

مراکز اخذ رای از ساعت 8 صبح به وقت محلی ( 22 به وقت گرینویچ) باز شد و ساعت 18 به وقت محلی (8 به وقت گرینویچ) بسته می شود.

 

NMXgQ5zr

 

رای دادن در استرالیا اجباری است و افرادی که به هر دلیل آرای خود را به صندوق ها نریزند، 20 دلار جریمه نقدی می شوند. در انتخابات 2016 میلادی نزدیک به 1.4 میلیون نفر از واجدان شرایط موفق به شرکت در انتخابات نشدند.

هزینه برگزاری انتخابات فدرال 2019 در استرالیا، 300 میلیون دلار برآورد شده که سرانه هر رای برای رای دهندگان حدود 18 دلار محسوب شده است، و چون هزینه های انتخابات از محل مالیات های گرفته شده از استرالیایی ها تامین می شود، غیبت در رای گیری جریمه ای 20 دلاری دارد.

 

D60VRJFXsAE8_aQ

 

نتایج چهل و ششمین انتخابات سراسری در این کشور، شنبه شب اعلام می شود. 

بر اساس نظرسنجی که روز جمعه موسسه «نیوپل» انجام داد حزب کارگر 51.5 درصد آرا و ائتلاف ملی گرا - لیبرال 48.5 درصد آرا را کسب می کنند.

 

D60VRIGXsAA9ARH

 

حزب اپوزیسیون چپ میانه کارگر به رهبری «بیل شورتن» مبارزات انتخاباتی سخت خود را بیشتر روی اهداف جاه‌ طلبانه با هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ ای معطوف کرده است.

 

Untitled

 

شورتن 52 ساله قول داده تا یک سری اصلاحات از جمله پرداخت تمامی هزینه‌ های بیماران سرطانی را متقبل شود و فرار مالیاتی صاحبان زمین‌ ها را کاهش دهد.

وی روز جمعه در سیدنی گفت: من مطمئنم که حزب کارگر می‌ تواند در انتخابات پیروز شود چون ما یک برنامه مثبت برای انجام تغییرات واقعی داریم تا این ناآرامی و بحران را متوقف کنیم.

به این ترتیب «اسکات موریسون» نخست وزیر استرالیا کوتاه‌ ترین دوره فعالیتش را در تاریخ 118 ساله فدراسیون استرالیا خواهد داشت.

 

Untitled2

 

موریسون سومین نخست وزیر محافظه کارها از زمان انتخاب آنها در 2013 محسوب می‌ شود. وی جای «مالکوم ترنبول» را گرفت.

دولت با 74 کرسی و حزب کارگر با 69 کرسی در این انتخابات شرکت کرده است.

 

مکان: استرالیا

منبع: خبرگزاری رویترز

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.