مکان: روسیه/ منبع: خبرگزاری اسپوتنیک

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، پلیس آمریکا به سفارتخانه ونزوئلا در واشنگتن که آخرین فعالان طرفدار مادورو در آنجا باقی مانده اند، حمله کرد.

مدتی بود که فعالان حامی رئیس جمهوری ونزوئلا به سفارت این کشور در واشنگتن رفته بودند تا نگذارند نماینده مخالفان ونزوئلا وارد این مقر دیپلماتیک شود و به درخواست‌ ها برای تخلیه آن اعتنایی نمی‌ کردند و این مساله باعث شد تا پلیس وارد عمل شود. 

این گروه از حامیان مادورو که خود را «تجمع حفاظت مدنی سفارت» نامیده‌ اند، در پیامی ویدئویی پیش از وارد شدن پلیس به سفارت اعلام کردند: «ما انتظار داریم پلیس وارد شود و کنوانسیون وین را با ورودش به سفارت نقض کند و ما را مجبور کند تا از سفارت خارج شویم.» 

حتی پس از ورود پلیس به سفارت، دست کم چهار تن از محافظان این گروه همچنان در داخل سفارت باقی ماندند.

 

5cda23cedda4c885338b45b2

 

رئیس جمهور ونزوئلا شخصا از فعالان آمریکایی در دفاع از سفارتخانه ونزوئلا در واشنگتن صمیمانه سپاسگزاری کرد.

اعتراضات گسترده علیه «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا در تاریخ 21 ژانویه آغاز شد. روز 23 ژانویه «خوان گوایدو» رهبر مخالفان ونزوئلا خود را رئیس جمهور موقت این کشور اعلام کرد. کشورهای گروه لیما به غیر از مکزیک، آمریکا، آلبانی، گرجستان، سوئیس و سازمان کشورهای آمریکایی و تعدادی از کشورهای اروپایی از ریاست جمهوری موقت گوایدو حمایت کردند.

​کشورهای روسیه، بولیوی، ایران، کوبا و نیکاراگوئه، السالوادور، ترکیه، بلاروس و چین ضمن حمایت از مادورو، از طرفین درگیر در بحران خواستند از راه مسالمت آمیز به حل و فصل مسائل بپردازند و مخالفت خود با دخالت خارجی در امور داخلی کشورها را اعلام کردند.

دبیر کل سازمان ملل دو طرف را به گفت و گو برای حل و فصل بحران فراخوانده است.

 

مکان: روسیه

منبع: خبرگزاری اسپوتنیک

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.