مکان: اوکراین/ منبع: خبرگزاری رویترز

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، رئیس جمهوری کنونی اوکراین در شرایطی که رقیب انتخاباتی وی حضور نداشت، مناظره‌ ای یک نفره به راه انداخت و بدین ترتیب از شر سوالات ناخوشایند خلاص شده و خود را پیروز جلوه داد.

«پترو پروشنکو» رئیس جمهور اوکراین بدون حضور رقیبش در مناظره تلویزیونی در استادیوم المپیک «کی‌ اف» شرکت کرد و در کنار تریبون خالی ایستاد.

«ولادیمیر زلنسکی» طنزپرداز و کمدین اوکراینی که در دور اول انتخابات تقریبا دو برابر پروشنکو رای آورده و در دور دوم با او رقابت می‌ کند در این مناظره حاضر نشد.

با این وجود پروشنکو از وقت خود استفاده کرد و پس از 45 دقیقه انتظار، در کنار تریبون خالی که نام رقیب بر آن نقش بسته بود، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

 

645x344-1555267348107

 

به نظر می‌آید پروشنکو که در دور اول انتخابات تنها 16 درصد آرا را به دست آورده، امیدوار بوده که بتواند حداکثر بهره را از حاضر نشدن رقیب در مناظره تلویزیونی ببرد.

 

eb7b30f4825d

 

زلنسکی که سابقه سیاسی ندارد، قبول کرده بود که در مناظره با پترو پروشنکو شرکت کند، اما این دو رقیب بر سر تاریخ مناظره به توافق نرسیده بودند.

زلنسکی گفته بود که ترجیح می‌دهد این مناظره روز جمعه آینده 19 آوریل (30 فروردین) یعنی دو روز مانده به رای‌ گیری دور دوم انتخابات برگزار شود. ایده اصلی مناظره هم از سوی زلنسکی مطرح شده بود.

زلنسکی تاکنون شیوه‌ های مرسوم در مبارزات انتخاباتی را به کار نگرفته؛ در هیچ تجمعی شرکت نکرده و تنها چند مصاحبه به رسانه‌ ها داده است.

ابزار اصلی او در جریان مبارزات انتخاباتی استفاده از شبکه‌ های اجتماعی است.

کارشناسان می گویند پروشنکو به خاطر ترس از پاسخگویی به سوالات نامطلوب، یک مناظره تک نفره به راه انداخت و بدین ترتیب خود را پیروز میدان این مناظره که اصلا برگزار نشد، جا زد.

 

مکان: اوکراین

منبع: خبرگزاری رویترز

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.