مکان: افغانستان/ منبع: خبرگزاری رویترز

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وخبری جماران، جاری شدن سیل در جنوب افغانستان دستکم 20 کشته بر جای گذاشت. بنا به اعلام دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در افغانستان تعدادی از جان باختگان کودک هستند.

طبق اعلام مقامات افغانستان صدها واحد مسکونی در ولایت «هرات» بر اثر جاری شدن سیل تخریب شده‌ اند. خانواده‌ های آسیب دیده به اماکن امن از جمله مدارس، مساجد و ساختمان‌ های دولتی منتقل شده‌ اند.

گزارش‌ ها حاکی است که دست‌ کم 10 نفر که تعدادی از آنها کودک هستند در ولسوالی‌ های ارغنداب، دامان، سپین بولدک و دند پتان مفقود شده‌ اند.

بنا به اعلام این نهاد 2 هزار واحد مسکونی در این مناطق آسیب دیده‌ اند.

از سوی دیگر به‌ گفته دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل حدود 500 نفر از چادرنشینان نیز به دنبال طغیان آب رودخانه ها گرفتار شده‌ اند و برای نجات آنها به نیروی هوایی نیاز است.

دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد سیل گسترده شهر قندهار و مناطق همجوار را در این استان به زیر آب برد به طوری که 97 میلی متر باران در 30 ساعت گذشته در مناطق آسیب دیده باریده است.

«عبدالحنان منیب» معاون والی قندهار سیل اخیر در این ولایت را از 7 سال پیش تاکنون بی سابقه توصیف کرده است.

«رازق شیرزی» فرمانده استانی نیروی هوایی افغانستان اعلام کرد عملیات امداد و نجات به علت بارش شدید باران تا حد زیادی با تاخیر مواجه شده است.

براساس اعلام سازمان ملل، تقریبا 50 نفر از دوازدهم ماه فوریه تاکنون به علت سیل در افغانستان کشته شده اند.

 

D0qFAKDX4AAN417

D0qFA5_WsAAk8-z

D0qE9IqXQAMgczI

D0povPfWwAErxS-

1921735-flashfloodsafghanistan-1551544498-583-640x480

 

مکان: افغانستان

منبع: خبرگزاری رویترز 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.