مکان: ویتنام/ منبع: روزنامه دیلی میل

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی که به منظور شرکت در نشست با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و همچنین دیدار با مقامات ویتنام به این کشور سفر کرده بود، صبح امروز شنبه «هانوی» را به مقصد پیونگ یانک کرد و به سفر 6 روزه خود پایان داد.

رهبر کره شمالی هانوی را به سمت ایستگاه قطار «دونگ دنگ» در مرز ترک کرد و از آنجا با قطار مخصوص خود به سمت پیونگ یانگ حرکت کرد.

برآورد می شود بازگشت کیم از هانوی به پیونگ یانگ همانند سفر رفت وی حدود 70 ساعت طول بکشد. گفته می شود او ممکن است در مسیر برگشت به منظور مشورت و رایزنی با «شی جینپینگ» سری هم به پکن بزند.

کیم پیش از ترک هانوی، بر سر آرامگاه «هو شی مین» رهبر انقلابی ویتنام در هانوی حاضر شد و به او ادای اخترام کرد.

مقبره «هو شی مین» در کنار کاخ ریاست جمهوری ویتنام و در جایی ساخته شده است که در سال 1945 بیانیه استقلال و اعلام جمهوری دموکراتیک ویتنام قرائت شد.

آرامگاه هو شی مین معروف به «عمو هو»، رهبر انقلابی ویتنام که یک بنای ساخته شده از سنگ‌ های گرانیت و مرمر با کمک اتحاد شوروی سابق است، یکی از مکان‌ های معروف در شهر هانوی محسوب می‌ شود و معمولا ویتنامی‌ ها برای ادای احترام به این رهبر محبوب سابقشان، در صف‌ های طولانی می‌ ایستند.

کیم اولین رهبر کره شمالی است که از سال 1964 هنگامی که «کیم ایل سونگ» پدر بزرگ فقیدش با «هو چی مین» رهبر انقلابی ویتنام در هانوی دیدار کرده بود، به این کشور سفر کرده است. 

هو شی مین نیز پیشتر در سال 1957 به پیونگ یانگ سفر کرده و با کیم ایل سونگ دیدار داشت.

دومین نشست سران میان کیم جونگ اون و دونالد ترامپ روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در هانوی پایتخت ویتنام برگزار شد، اما این نشست شکست خورد و ترامپ نشست را نیمه کاره رها کرد.

رهبران دو کشور پیش از این در سنگاپور با یکدیگر دیدار کرده بودند نتیجه این نشست، توافقی مبهم در زمینه عاری سازی هسته ای شبه جزیره کره بود.

از آن زمان تاکنون با وجود آنکه کره شمالی یکی از سایت های هسته ای خود را نابود و از آزمایش هسته ای خودداری کرده، آمریکا تنها به توقف رزمایش های مشترک با کره جنوبی اکتفا کرده است.

 

مکان: ویتنام

منبع: روزنامه دیلی میل

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.