مکان: نیجریه/ منبع: خبرگزاری رویترز

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در نیجریه از ساعاتی پیش آغاز شده و اکنون در حال برگزاری است.

انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی نیجریه که ابتدا قرار بود شنبه گذشته برگزار شود، یک هفته به تعویق افتاد و علت این تعویق فراهم نبودن شرایط برگزاری انتخابات اعلام شد.

انتخابات پارلمانی و ریاست‌ جمهوری نیجریه امروز شنبه در 36 ایالت این کشور برگزار می‌ شود.

«محمود یعقوبو» رئیس کمیته ملی مستقل انتخابات نیجریه اعلام کرده که 84 میلیون نیجریه‌ ای برای حضور در این انتخابات ثبت نام کرده‌ اند اما تنها 72.7 میلیون یعنی 86 درصد از آنها اجازه رای دادن دارند چون کارت‌ های هویت رای گیری‌ شان را دریافت کرده‌ اند. به گفته وی 73 نامزد در انتخابات ریاست‌ جمهوری و 1880 نفر نیز در انتخابات پارلمانی با هم رقابت می‌ کنند.

«محمدو بوهاری» رئیس جمهور کنونی که پنجمین رقابت انتخاباتی را برای قرار گرفتن در راس کشور آغاز کرد و «اتیکو ابوبکر» که در فاصله سال های 1999 تا 2007 معاون رئیس جمهور بود، دو کاندیدای اصلی در این انتخابات هستند.

این در حالی است که دو ساعت پیش از آغاز انتخابات، صدای چند انفجار در «مایدوگوری» در شمال شرق نیجریه شنیده شد.

هم زمان، ساکنان «گیدام» در ایالت هم جوار «یوبه» به خبرگزاری رویترز گفتند که عناصر تندرو کمی پیش از انتخابات به شهرشان حمله و آنها را مجبور به فرار کردند.

این مساله باعث خشم رای دهندگانی شد که برای حضور در حوزه‌ های رای گیری به شهرها و روستاهای محل سکونتشان رفته بودند. این مساله همچنین باعث شد تا احزاب اصلی، سایران را به تبانی با کمیسیون برای تقلب در این انتخابات متهم کنند.

 

مکان: نیجریه

منبع: خبرگزاری رویترز

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.