مکان: بارسلون، اسپانیا/ منبع: دویچه وله

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، در اسپانیا ده ها هزار نفر در اعتراض به محاکمه 12 رهبر جدایی‌ طلب کاتالونیا تظاهرات کردند. آنها در تظاهراتی در مرکز «بارسلون» فریاد می‌زدند: «خودمختاری جنایت نیست».

پلیس شمار تظاهرات کنندگان را حدود 200 هزار نفر ارزیابی کرده است، درحالی که احزاب منطقه که مردم را به تظاهرات فرا خوانده بودند، از نیم میلیون نفر سخن می‌ گویند. آنها دو کیلومتر از «گران ویا» خیابان اصلی بارسلون را پر کرده بودند.

«کیم تورا» رئیس موقت دولت محلی کاتالونیا و «روخه تورنت» رئیس پارلمان محلی نیز در میان تظاهرات کننندگان حضور داشتند.

«استقلال! استقلال!» یکی از شعارهای جمعیت بود.

این تظاهرات اولین اقدام از یک رشته اعتراضات است که جدایی‌ طلبان کاتالونیا برنامه‌ ریزی کرده‌ اند.

احزاب جدایی‌طلب منطقه که در پارلمان محلی دارای اکثریت مطلق هستند، قصد دارند پنجشنبه این هفته به همراه انجمن‌ ها و سندیکاهای کارگری اعتصاب عمومی اعلام کنند.

محاکمه 12 نفر از سران جنبش جدایی‌طلبی کاتالونیا از روز سه‌ شنبه در برابر دادگاه عالی اسپانیا در مادرید شروع شده است. دادستان اسپانیا این افراد را به شورش، آشوب و سوءاستفاده از امکانات عمومی متهم کرده است.

اتهام اصلی جدایی‌ طلبان کاتالونیا برگزاری یک رفراندوم در اول اکتبر 2017 است که در آن اکثریت مردم منطقه به جدایی از اسپانیا رای دادند.

دادستان کل در کیفرخواست برای «اوریول جونکراس» معاون پیشین رئیس دولت محلی کاتالونیا، تقاضای 25 سال زندان کرده است.

جونکراس که از 15 ماه پیش در بازداشت به سر می‌ برد، گفته است: «هیچ یک، مطلقا هیچ یک از اقدامات ما جرم نبوده است». او می‌ گوید که به خاطر عقاید سیاسی‌ اش دستگیر شده است.

 

مکان: بارسلون، اسپانیا

منبع: دویچه وله

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.