مکان: دوحه، قطر/ منبع: شبکه الجزیره

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، تیم ملی قطر شنبه شب در میان استقبال شهروندان و مقام‌ های قطری وارد خاک این کشور شد. «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر به فرودگاه بین المللی دوحه رفت تا شخصا به بازیکنان تیم ملی این کشور خیرمقدم بگوید.

 

Dyaf8CLX4AIK3kl

Dyaf8CLX4AIK3kl2

 

تیم ملی فوتبال قطر در فینال مسابقات جام ملت‌ های آسیا در امارات توانست با نتیجه سه بر یک، بر ژاپن غلبه کند.

برای نخستین بار است که قطر توانسته به قهرمانی در این رقابت‌ ها دست یابد.

قهرمانی قطر در امارات از ابعاد سیاسی نیز برای این کشور اهمیت داشت. مدتی است روابط سیاسی برخی کشورهای عربی و در راس آنها امارات و عربستان با قطر تیر و تار شده است.

بازیکنان تیم ملی قطر سوار بر اتوبوس در نوار ساحلی دوحه به حرکت در آمدند و مردم هم در گوشه‌ و کنار نوار ساحلی ایستاده بودند و برای آنها دست تکان داده و تشویقشان می‌ کردند. برای استقبال از تیم ملی قطر تدارک گسترده‌‌ ای دیده شده بود. 

 

Dyaf8CLX4AIK3kl222

 

قهرمانی قطر در کشور امارات در شرایطی شکل گرفت که عربستان و امارات به همراه مصر و بحرین از 5 ژوئن 2017 روابط خود را با قطر قطع کرده‌ اند. از این نظر قهرمانی قطر در امارات برای این کشور از اهمیت سیاسی زیادی برخوردار بود.

قطری‌ ها برای اینکه بتوانند به کشورشان بازگردند تا عمان با اتوبوس آمدند و از آنجا با هواپیمایی قطری وارد خاک این کشور شدند. قطر ایرلاین، هواپیمایی این کشور اجازه فرود در خاک امارات را ندارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.