مکان: ویرجینیا، آمریکا/ منبع: روزنامه واشنگتن پست

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، انتشار عکسی از «رالف نورتام» فرماندار 59 ساله ایالت ویرجینیا مربوط به 35 سال پیش یعنی زمانی که وی دانشجوی سال اول پزشکی بود، وی را با بزرگ ترین جنجال دوران خدمت‌ اش روبرو کرده است.

در کتاب سال دانشکده در صفحه مربوط به رالف نورتام سه عکس از او به تنهایی منتشر شده اما عکس جنجالی که عکس چهارم است، او در لباس گروه نژادپرست «کو کلاکس کلان» در کنار یک فرد دیگر نشان می دهد.

 

X6RICMRGN4I6TNNUDUMN7N5QQQ

 

در این عکس یک مرد که صورتش را سیاه کرده در کنار مرد دیگری که لباس سفید کوکلاکس‌ کلان‌ ها بر تن دارد دیده می‌ شود. خود او دقیقا مشخص نکرده که کدام یک از این دو نفر است.

گروه «کو کلاکس کلان» به برتری سفیدپوستان اعتقاد دارد.

انتشار این عکس جنجالی، نورتام را مجبور به عذرخواهی کرده است. او در پیامی نوشت که اقدامش در پوشیدن لباس گروه «کو کلاکس کلان»، «به روشنی توهین آمیز و نژادپرستانه است» و بابت آن عذرخواهی کرد.

سیاستمداران سیاه‌ پوست در ایالت ویرجینیا آنچه در این عکس دیده می‌ شود را «تهوع‌ آور» خوانده‌ و جمهوری‌ خواهان هم خواستار استعفای فوری فرماندار دموکرات شده‌ اند.

اگر نورتام از سمت خود کناره گیری کند، معاون او «جاستین فایرفاکس» تا پایان دوره 4 ساله او فرماندار خواهد شد. فایرفاکس از آمریکایی‌ های آفریقایی تبار است.

هفته پیش هم یک مقام ایالتی فلوریدا به خاطر یک عکس قدیمی از جشن هالووین که لباس‌ های عجیب و ترسناک می‌ پوشند، مجبور به کناره‌ گیری شد.

 

مکان: ویرجینیا، آمریکا

منبع: روزنامه واشنگتن پست

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.