مکان: واشنگتن، آمریکا/ منبع: اسپوتنیک

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، یک فعال ضد جنگ در آمریکا در جریان نشست «سازمان کشورهای آمریکایی» که با حضور «مایک پومپئو» وزیر خارجه آمریکا در واشنگتن برگزار شد، در مخالفت با مواضع مداخله‌ جویانه مقام‌ های آمریکایی علیه دولت ونزوئلا گفت: «کودتا کردن، انجام یک دوره انتقالی دموکراتیک نیست».

«مدئا بنجامین» فعال آمریکایی و موسس گروه ضد جنگ موسوم به «کد پینک» (code pink) در جلسه‌ ای که با حضور وزیر خارجه آمریکا برگزار شده بود، در اعتراض به مواضع واشنگتن در قبال ونزوئلا، با در دست داشتن پلاکاردی، فریادهای ضد جنگ و ضد کودتا سر داد.

این فعال ضد جنگ چند ثانیه پس از سخنرانی مداخله‌ جویانه پومپئو، با برافراشتن پلاکاردی که روی آن نوشته شده بود: «سازمان کشورهای آمریکایی: از کودتا در ونزوئلا حمایت نکنید»، اعتراض خود را با مواضع دولت آمریکا در قبال کاراکاس ابراز کرد.

 

Dxxi-9pXQAERG7v

 

بنجامین فریاد می زد: «به حرف‌ های پومپئو گوش ندهید، کودتا کردن، انجام یک دوره انتقالی دموکراتیک نیست.»

نیروهای امنیتی بنجامین را از جلسه بیرون کردند.

وی پس از این اقدام در مصاحبه با وب سایت «دموکراسی ناو» گفت: «آمریکا به راه اندازی جنگ داخلی کمک می کند.» او خواستار انجام گفت و گو برای پایان دادن به این بحران شد.

 

DxwyMEXXgAI-cpR

 

واشنگتن در اقدامی مداخله‌ جویانه، «خوآن گوآیدو» رهبر مخالفان ونزوئلا را رئیس‌ جمهور این کشور دانسته و ونزوئلا را به اقدام نظامی تهدید کرده است.

آمریکا ید طولایی در دخالت در اوضاع سیاسی دیگر کشورها دارد که از آن جمله می توان به مداخله ها در شیلی، گواتمالا، جمهوری دومینیکن، گرانادا و دیگر کشورها اشاره کرد.

 

مکان: واشنگتن، آمریکا

منبع: اسپوتنیک

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.