مکان: فرانسه/ منبع: خبرگزاری فرانسه

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، شب گذشته خیابان شانزلیزه پاریس بار دیگر محل جنگ و درگیری معترضان با پلیس ضد شورش فرانسه شد.

این بار در نهمین هفته تظاهرات موسوم به «شنبه سیاه» پلیس با شدت بیشتری گاز اشک آور و فلفل شلیک کرد و به سرکوب معترضان پرداخت. بیش از یکصد نفر هم بازداشت شده اند.

نخستین درگیری ها شنبه بعدازظهر در تظاهرات معترضان موسوم به «جلیقه زردها» در پاریس در منطقه شانزلیزه و اطراف طاق نصرت مشاهده شد. میدان «اتوال» هم صحنه پرتاب گازهای اشک آور بود. 

در حالی که وزارت کشور فرانسه اعلام کرد 32 هزار نفر در تظاهرات فرانسه حضور داشتند که 8000 نفر از آنها در پاریس بودند؛ فعالان جنبش ضد سرمایه داری تعداد معترضان را بسیار بیشتر از این ارقام برآورد کرده اند. آن طور که گزارش شده شمار معترضان نسبت به آمارهای رسمی از تجمعات دو هفته پیش، افزایش نشان می‌ دهد.

پاریس در هفته‌های نخست این اعتراضات شاهد خشونت و درگیری میان معترضان و پلیس بود و موارد متعددی هم از آسیب‌ رساندن به اموال عمومی، غارت مغازه‌ ها و آتش‌ زدن خودروها دیده شد. به همین علت هم پلیس ضدشورش از همان ابتدا بخش‌ های مرکزی پاریس را تحت کنترل داشت.

همزمان گزارش شده در شهرهای جنوبی «تولوز» و «بوردو» هم هزاران معترض به خیابان‌ ها رفته‌ اند؛ همچنین در «استراسبورگ« در شرق این کشور و شهر «بورژ» در مرکز فرانسه که شاهد یکی از اعتراضات بزرگ با حضور حدود 6000 نفر بوده است.

پلیس می‌ گوید در مجموع 244 معترض را در سراسر فرانسه بازداشت کرده که از میان آنها هنوز 201 نفر هنوز آزاد نشده‌ اند.

 

مکان: فرانسه

منبع: خبرگزاری فرانسه

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.