مکان: سانتیاگو، شیلی/ منبع: راشا تودی

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، انفجاری قوی در یک ایستگاه اتوبوس واقع در قلب پایتخت شیلی دست کم 5 مجروح برجای گذاشت.

مقامات دولتی در شیلی با تایید این خبر و اعلام این مطلب که انفجار روز جمعه در منطقه مرکزی پایتخت روی داده است از یک اقدام «تروریستی» سخن گفته اند.

«کارلا روبیلار» فرماندار «سانتیاگو» به خبرنگاران گفت حادثه بر اثر انفجار بمبی دست ساز روی داده است و تاکنون دست کم پنج تن بر اثر این انفجار مصدوم شده اند. به گفته این مقام محلی تحقیقات برای روشن شدن ماهیت حمله انفجاری و شناسایی عاملان آن همچنان ادامه دارد.

این در حالیست که گروهی موسوم به «فرد گرایان وحشی» با انتشار بیانیه ای بر روی اینترنت مسئولیت این حمله را برعهده گرفته اند.

 

880x495_cmsv2_217bbd27-0213-5a5a-b9b0-c5bf45081161-3560156

M4-ktkpTURBXy83ODk0NjRlN2E1MDNmZWI3ZmZhMTdiOTcxMGYzNTUyMy5qcGeSlQMAzNfNDSfNB2eTBc0DFM0BvA

 

این گروه دو سال پیش مدعی شده بود که حمله به رئیس شرکت دولتی مس شیلی کار آنها بوده است. این مسئول دولتی پس از انفجار ماده ای که در یک بسته پستی برایش فرستاده شده بود زخمی شد.

«آندرس چادویک» وزیر کشور شیلی ضمن اعلام اینکه از دستگاه قضایی خواسته است تحقیقی را با عنوان «جرم تروریستی» برای پیگیری این پرونده آغاز کند، تصریح کرد که بررسی های لازم در خصوص صحت ادعای گروه «فردگرایان وحشی» مبنی بر دست داشتن در انفجار روز جمعه همچنان ادامه دارد.

انفجار در محله ای پر رفت و آمد صورت گرفت. گفته می شود که در نزدیکی محل انفجار تعداد زیادی فروشگاه، مرکز خرید و نیز یک هتل واقع شده است.

این حادثه در حالی روی می دهد که چهار سال پیش دو انفجار شدید ایستگاه مترو محله ای پر زرق و برق در «لاس کندس» یکی از شهرهای سانتیاگو را به لرزه انداخت و 14 نفر را مجروح کرد.

مسئولیت این حملات که شدیدترین از نوع خود پس از بازگشت کشور به دموکراسی در سال 1990 تلقی می شد را یک گروه آنارشیست برعهده گرفت.

 

مکان: سانتیاگو، شیلی

منبع: راشا تودی

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.