مکان: مرز مکزیک و آمریکا/ منبع: خبرگزاری های رویترز و آسوشیتدپرس

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، نیروهای مرزبانی آمریکا برای جلوگیری از ورود آوارگانی که قصد داشتند از شهر مرزی «تیخوآنا» در مکزیک عبور کنند و از طریق شهر مرزی «سن دیگو» در کالیفرنیا وارد خاک آمریکا شوند، گاز اشک آور شلیک کردند. ­

نیروی مرزبانی آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد هدف آنها از شلیک گاز اشک آور متفرق کردن مهاجرانی بوده است که از مرز مکزیک سنگ پرتاب می کردند و مانع از کمک نیروهای مرزبانی به کودکانی می شدند که لابلای سیم خاردارها گیر کرده بودند. 

خبرنگار رویترز می گوید صحنه ای مبنی بر اینکه مهاجران به سوی مرزبانان آمریکایی سنگ پرتاب کرده باشند، مشاهده نکرده است.

در این بیانیه آمده است: اغلب پناهجویان با برخورد مرزبانان و شلیک گاز اشک آور به مکزیک بازگشتند اما 25 نفر از آنها از جمله دو نوجوان بازداشت شدند.  

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا قول داده از ورود پناهجویان آمریکای مرکزی به خاک کشورش جلوگیری کند. وی همواره از سازماندهی «کاروان مهاجران» و تهدیدی که عبور پناهجویان از مرز 3200 کیلومتری مکزیک با آمریکا می تواند برای امنیت ملی کشورش ایجاد می کند، انتقاد می کند.

بیش از 150 پناهجو دوشنبه شب به منطقه مرزی میان مکزیک و ایالت کالیفرنیا نزدیک شدند. این پناهجویان فکر می کردند تدابیر امنیتی به علت جشن های آغاز سال نوی میلادی کاهش یافته است.

در حادثه مشابهی در ماه نوامبر گذشته ماموران آمریکایی اقدام به پرتاب گاز اشک آور به سمت مکزیک به منظور متفرق کردن مهاجران کردند و این اقدام، سبب تقاضای دولت مکزیک برای انجام تحقیقات و محکومیت‌ های بین‌ المللی شد.

 

مکان: مرز مکزیک و آمریکا

منبع: خبرگزاری های رویترز و آسوشیتدپرس

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.