مکان: برازیلیا، برزیل/ منبع: دیلی میل

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، مراسم تحلیف «ژائیر بولسونارو» رئیس جمهور جدید برزیل در کنگره این کشور در شهر «برازیلیا» برگزار شد و او رسما کار خود را آغاز کرد.

رئیس جمهور راست گرای افراطی برزیل در جریان سخنرانی مراسم تحلیف خود گفت: «امروز روزی است که در آن ملت از سوسیالیسم و شعار «مصلحت سیاسی» رها می شود.»

بولسونارو همچنین با اشاره به پرچم برزیل اضافه کرد: «این نشانه ماست. هیچ گاه سرخ نخواهد شد مگر روزی که باید خون بدهیم.»

بولسونارو در انتخابات اخیر ریاست جمهوری برزیل بیش از 55 درصد آرای انتخاباتی را کسب کرد و رقیب انتخاباتی وی فرناندو حداد کمتر از 45 درصد آراء را به دست آورد.

ژائیر بولسونارو متولد 21 مارس 1955 در «سائوپائولو» در برزیل است .تبار او ایتالیایی است. او از سال 1991 نماینده ریو دو ژانیرو در مجلس نمایندگان برزیل بوده‌ است. او عضو حزب سوسیال لیبرال است.

بولسونارو در دوره 27 ساله نمایندگی خود به خاطر مخالفت شدید خود با جناح چپ شناخته شده‌ است. 

رئیس جمهوری جدید برزیل درست مانند دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا متهم به نژادپرست و زن‌ ستیز بودن است. او نسبت این صفات به خود را نمی‌ پذیرد. اما برای منتقدان کافی است که او را فردی نامناسب برای رهبری کشور بدانند.

عقاید و سیاست‌ های بولسونارو به حدی به چشم و گوش رئیس جمهور آمریکا خوش آمده، که در توییتی به او بابت سخنرانی‌ تحلیفش تبریک گفته و اعلام کرده که آمریکا با اوست. وزیر خارجه دولت ترامپ همراه با نخست وزیران رژیم صهیونیستی و مجارستان و رئیس جمهور پرتغال در مراسم تحلیف حاضر بودند.

 

مکان: برازیلیا، برزیل

منبع: دیلی میل

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.