مکان: استانبول، ترکیه/ منبع: شبکه الجزیره

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، ویدئوی جدیدی از عملیات انتقال جسد مثله شده «جمال خاشقجی» روزنامه نگار سعودی توسط تیم ترور سعودی منتشر شد.

شبکه ماهواره‌ ای «هابر» ترکیه ویدئویی را منتشر کرد که لحظه انتقال جسد مثله شده خاشقجی از مقر کنسولگری عربستان در استانبول به منزل کنسول عربستان را نشان می‌ دهد. جسد مثله شده او در 5 چمدان گذاشته بود.

 

1

 

در این تصاویر «ماهر المطرب» رئیس تیم ترور دیده می‌ شود که از یک خودروی سیاه رنگ که او و برخی از اعضای تیم ترور را از مقر کنسولگری به منزل کنسول عربستان منتقل کرده بود، پیاده می‌ شود.

در تصاویر منتشر شده 5 یا 6 چمدان و کیسه سیاه رنگی دیده می‌ شوند که اعضای تیم ترور در حال انتقال آن از پارکینگ منزل «محمد العتیبی» کنسول عربستان به داخل منزل هستند.

خودرویی که در این تصاویر دیده می‌ شود وابسته به کنسولگری عربستان است و راننده آن «ذعار خالد الحربی» است.

از زمانی که خاشقجی وارد کنسولگری استانبول شد و دیگر از آن خارج نشد، تقریبا سه ماه می‌ گذرد. قتل این روزنامه‌ نگار سعودی به سرعت به یکی از وحشیانه‌ ترین و پررمز و راز‌ترین جنایات در تاریخ اخیر معروف شد.

کتابی که اخیرا در خصوص این ماجرا منتشر شده است، ابعاد بیشتری از این جنایت و جزئیات تازه‌ ای را فاش می‌ کند که به ما تصویر روشن‌ تری از رویداد‌هایی ارائه می‌ دهد که به قتل این روزنامه‌ نگار و پیامد‌های آن انجامید.

کتاب «خشونت دیپلماتیک: اسرار تاریک قتل خاشقجی» نوشته «فرحت اونلو»، «عبدالرحمن سیمسک» و «نظیف کرامان» روزنامه نگاران روزنامه صباح که دو روز قبل منتشر شد، یک منبع معتبر برای کسانی است که به این مسئله علاقمندند و جزئیات تازه‌ ای از این موضوع را فاش می‌ سازد.

 

مکان: استانبول، ترکیه

منبع: شبکه الجزیره

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.