مکان: واشنگتن، آمریکا/ منبع: خبرگزاری فرانسه

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، درخت کریسمس در پارک ملی واشنگتن دوشنبه شب به علت تداوم اختلاف نظر میان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و سنا درباره لایحه بودجه خاموش شد و همزمان ترامپ در توییتی از تنهایی و بیچارگی خودش گفت.

چراغانی درخت ملی کریسمس در واشنگتن در حالی خاموش شد که حدود یک ماه پیش با حضور ترامپ از این نماد ملی کریسمس در آمریکا رونمایی شده و چراغ‌ های آن روشن شده بود. اما اکنون خاموشی آن به نمادی از ناکارآمدی کاخ سفید در دومین سال ریاست جمهوری ترامپ تبدیل شده است.

 

5c20cb861d0000250231b285

NationalChristmasTree2018-319380780_6

 

پارک ملی واشنگتن یکی از بخش‌ های دولتی در آمریکا است که به علت تامین نشدن بودجه تعطیل شده است. 

ترامپ 5 میلیارد دلار اضافی در لایحه بودجه سال جدید برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک درخواست کرده که این درخواست با مخالفت نمایندگان سنا مواجه شده است.

تعطیلی بخش‌هایی از دولت آمریکا به بی ثباتی در بازار‌های مالی آمریکا و مناطق دیگر منجر شده است. 

این هفته برای ترامپ هفته پرآشوبی بود. چون در پی اعلام خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه، «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا هم جدایی خود از دولت ترامپ را اعلام کرد.

آخرین توییت وی، درماندگی اش را از بحران های اخیر نشان می دهد. رئیس جمهور آمریکا در توییتی نوشت: «بیچاره من تنهای تنها در کاخ سفید منتظر دموکرات‌ ها هستم که بیایند و بر سر دیوار امنیتی معامله کنند. اینکه گاهی دموکرات‌ ها مایل به توافق نیستند هزینه برای کشورمان دارد که بیش از هزینه دیواری است که درباره آن صحبت می‌ کنیم. احمقانه است!»

 

Untitled

 

مکان: واشنگتن، آمریکا

منبع: خبرگزاری فرانسه

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.