مکان: استراسبورگ، فرانسه/ منبع: گتی ایمیجز

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، تیراندازی در بازارچه ای در مرکز شهر «استراسبورگ» در شرق فرانسه  17 کشته و زخمی بر جای گذاشت.

گفته می شود در این حادثه 4 تن کشته و 13 نفر زخمی شده اند. 

دادستانی کل فرانسه اعلام کرد: تیراندازی در شهر استراسبورگ یک اقدام تروریستی بوده است. پلیس استراسبورگ با تخلیه بازارچه «نوئل» محلی که تیراندازی در آن به وقوع پیوسته مردم را متفرق و محل را محاصره کرده است.

بر اساس گزارش پلیس فرانسه،  مهاجم جوانی 29 ساله و متولد استراسبورگ است و نامش در فهرست فیش S (فهرست سیاه فرانسه) قرار دارد. رسانه های فرانسه اعلام کردند نام عامل تیراندازی استراسبورگ «شریف س» ( Sharif C ) است.

فرد مورد نظر سوء پیشینه قضایی در فرانسه و آلمان دارد. 

متواری شدن عامل حادثه تیراندازی استراسبورگ فرانسه، وحشت را در این شهر حاکم کرده است.

هنوز انگیزه وی از این اقدام مشخص نیست و پلیس، نیروهای نظامی و امنیتی فرانسه در پی یافتن او هستند. عامل حمله، که سابقه جرایمی در حوزه حقوق عمومی دارد، در حین فرار زخمی شده است.

شهردار استراسبورگ نیز با هشدار به مردم اعلام کرد: خطر همچنان باقی است و از شهروندان خواست به خانه هایشان بروند و پناه بگیرند.

نیروهای ویژه ضد تروریسم ارتش فرانسه نیز هم اکنون تدابیر شدید امنیتی را در محل تیراندازی به اجرا گذاشته اند.

بر اساس این گزارش، صدای تیراندازی در مرکز این شهر فرانسه که ظاهرا مهاجم در آنجا پناه گرفته است، شنیده می شود.

در پی حادثه تیراندازی، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه به «کریستف کاستانر» وزیر کشور دستور داد فورا به محل حادثه اعزام و از نزدیک اوضاع را گزارش کند.

وزیر کشور فرانسه با اعلام وضعیت هشدار «فوریت سوء قصد» که بالاترین وضعیت خطر امنیتی است، به خبرنگاران گفت: تمهیدات امنیتی در سراسر فرانسه و مرزها تشدید می شود. 

 

مکان: استراسبورگ، فرانسه

منبع: گتی ایمیجز

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.