مکان: بوئنوس آیرس، آرژانتین/ منبع: العربیه و رویترز

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی به منظور شرکت در اجلاس سران گروه 20 وارد «بوئنوس آیرس» پایتخت آرژانتین شد.

موج منطقه ای و بین المللی زیادی علیه این سفر بن سلمان و سفرهای پیشین منطقه ای او به تونس و مصر به دنبال قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی به راه افتاده است.

با وجود این، فشار علیه بن سلمان به این مخالفت ها محدود نشده و خبرها حاکی از آن است که ممکن است ولیعهد سعودی تحت پیگرد و بازداشت بین المللی قرار گیرد.

در همین رابطه، گاردین انگلیس در گزارشی با اشاره به این‌ که ولیعهد عربستان سعودی با اتهامات متعددی در زمینه حقوق بشر مواجه است، نوشت: بن سلمان در صورت شرکت در نشست گروه 20 در آرژانتین، ممکن است بازداشت شود.

گاردین در گزارشی به نقل از «ساره لیا ویتسون» رئیس بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در دیده بان حقوق بشر در واکنش به خبر حضور محمد بن‌ سلمان ولیعهد سعودی در نشست سران گروه 20 نوشت: «اتهامات بزرگی علیه بن سلمان وجود دارد و این بدان معنا نیست که وی به عنوان رئیس حکومت عربستان، می‌ تواند از حق مصونیت برخوردار شود. ولیعهد عربستان سعودی در صورتی‌که برای مشارکت در نشست گروه 20 در 30 نوامبر به آرژانتین برود، احتمالا با خطر بازداشت روبرو می شود.»

طبق گزارش گاردین، روبرو شدن بن‌ سلمان با چنین خطری به اصلی در قانون دیوان کیفری بین‌ المللی بازمی‌ گردد که بر اساس آن، دادستان کل در هر کشوری می‌ تواند افراد مظنون به ارتکاب جنایاتی خطرناک مانند کشتار جمعی، شکنجه و اعدام خارج از چهارچوب قانونی را، با صرف‌ نظر از محل ارتکاب آن جنایات، بازداشت کند.

 

مکان: بوئنوس آیرس، آرژانتین

منبع: العربیه و رویترز

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.