مکان: قاهره، مصر/ منبع: وبسایت عربی21

به گزارش جماران، عکسی از شاهزاده« محمد بن سلمان » ولیعهد عربستان سعودی و «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر و رهبر کودتا در این کشور طی استقبال از بن سلمان در فرودگاه قاهره در شب گذشته منتشر شده است که منجر به خشم سعودی ها شد.

بسیاری از سعودی ها در شبکه های اجتماعی درباره دیدار بن سلمان با السیسی در قاهره و استقابل گرم رئیس جمهور مصر از وی نظر دادند و به شدت از عکسی که خبرگزاری رسمی عربستان(واس) از این دیدار منتشر کردند انتقاد کردند.

در عکسی که واس از دیدار بن سلمان و السیسی منتشر شد پرچم عربستان سعودی پشت آنها دیده نمی شود این در حالی است که فقط پرچم مصر دیده می شود؛ همین امر منجر به خشم سعودی ها شده است.

محمد بن سلمان و السیسی

ولیعهد عربستان سعودی در چارچوب نخستین سفر خارجی اش پس از قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد عربستان سعودی در کنسولگری این کشور در استانبول در اوایل ماه اکتبر شب گذشته وارد قاهره شد و قرار است دو روز در این کشور به سر ببرد. بن سلمان متهم اصلی قتل خاشقجی است.

محمد بن سلمان. السیسی

ولیعهد عربستان سعودی پیش از سفر به مصر به امارات و بحرین سفر کرده بود و قرار است از سه کشور عربی دیگر یعنی تونس، الجزایر و موریتانی سفر کند. در این سه کشور فعالان و روزنامه نگاران و مردم این کشورها به شدت با سفر ولیعهد عربستان سعودی به کشورهای شان مخالفت کرده آن را محکوم کردند و در تونس شب گذشته تظاهرات اعتراضی در پایتخت علیه سفر بن سلمان برگزار شد.

مصر از متحدان عربستان به ویژه در بحران تحریم و محاصره قطر به شمار می رود و وی در این کشور احساس امنیت بیشتری در مقایسه با کشورهای عربی دیگر می کند که مردم آنها با سفرش مخالف هستند و وی را متهم به قتل خاشقجی و عاملی برای عادی سازی روابط حکومت های عربی با رژیم اسرائیل می دانند.

 

مکان: قاهره، مصر

منبع: وبسایت عربی21

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.