مکان: فرانسه/ منبع: خبرگزاری فرانسه

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، وزارت کشور فرانسه اعلام کرد در جریان تظاهرات «جلیقه زردها»، یک زن در اثر سانحه رانندگی جان باخت.

جلیقه زرد‌ها معترضانی هستند که با ایجاد راه بندان در سراسر فرانسه در تلاشند تا صدای اعتراض خود عمدتا اعتراض به قیمت سوخت را به گوش دولت فرانسه برسانند.

هواداران جنبش موسوم به «جلیقه زردها» از بامداد امروز شنبه همانگونه که قبلا اعلام شده بود، به قصد ایجاد راه بندان در بیش از هزار نقطه در فرانسه بهم پیوستند.

50 هزار راننده خودروی خشمگین از افزایش مالیات بر گازوئیل و بنزین که با بر تن کردن جلیقه زرد ایمنی به عنوان نماد جنبش خود، «جلیقه زردها» نام گرفته اند،  امروز در 1083 نقطه راه آمد و شد خودروها را بستند.

 

0

00

 

بر اثر بسته شدن راه ها تا این لحظه چنین تصادف در نقاط مختلف فرانسه روی داده است که یکی از آنها به کشته شدن یکی از تظاهرات کنندگان که زنی 50 ساله بود، انجامیده است.

این تصادف به این شکل رخ داد که یک راننده زن که در حال انتقال فرزند بیمارش به بیمارستان بود، با دیدن موانعی که معترضان با آنها جاده را مسدود کرده بودند، دستپاچه شد و با خودرو به میان جمعیت رفت. در نتیجه‌ این حادثه، یکی از زنان حاضر در اعتراضات مربوط به قیمت سوخت جان خود را از دست داد.

«کریستف کَستَنِر» وزیر کشور فرانسه صبح امروز اعلام کرد که راه ها و جاده های اصلی و مهم تقریبا در هیچ نقطه ای از کشور مسدود نشده است و پراکندگی و توزیع مکان های مسدود شده از استانی به استان دیگر متفاوت است. وی همچنین با ابراز ﺗاسف از کشته شدن یکی از معترضان گفت که حق برپایی تظاهرات از حقوق اساسی و ضروری فرانسویان است اما باید برگزارکنندگان حداقل نکات ایمنی را رعایت کنند تا مانع وقوع این گونه پیشامدهای تلخ شوند.

 

مکان: فرانسه

منبع: خبرگزاری فرانسه

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.