مکان: پیونگ یانگ، کره شمالی/ منبع: خبرگزاری فرانسه

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، رسانه‌ دولتی کره شمالی (KCNA) امروز دوشنبه اعلام کرد «کیم جونگ اون» رهبر این کشور با رئیس جمهور کوبا در پیونگ یانگ دیدار، و درباره «مسائل مهم حول محور نگرانی‌ های مشترک» در شرایط بین‌ المللی کنونی گفت و گو کرد.

سفر «میگوئل دیاز کانل» رئیس جمهور کوبا به پیونگ یانگ در بحبوحه مذاکرات متوقف شده میان کره شمالی و آمریکا و تنها چند روز پس از اعمال تحریم‌ های اقتصادی جدید آمریکا علیه کوبا، صورت گرفته است.

روابط واشنگتن با هاوانا در سال 2015 پس از بیش از نیم قرن خصومت به طور کامل از سر گرفته شد، اما از زمان روی کار آمدن «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا دوباره مخدوش شد.

کوبا یکی از معدود متحدان باقی مانده کره شمالی محسوب می‌ شود.

رسانه دولتی کره شمالی اعلام کرد: در نهایت هر دو رهبر پس از این دیدار به اجماع نظری در خصوص تمامی مسائل مشترک دست یافتند.

دیاز کانل روز یکشنبه وارد فرودگاه بین‌ المللی پیونگ یانگ شد و در آنجا مورد استقبال کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و «ری سول جو» همسرش قرار گرفت. در فرودگاه مقامات کره شمالی خوشامدگویی نظامی را برای رئیس جمهور کوبا ترتیب داده بودند و سپس در مهمانی ای به افتخار  وی شرکت کردند.

دیاز کانل در آوریل سال جاری در یک گذار تاریخی قدرت در این جزیره در کارائیب، زمام امور را به دست گرفت و جانشین «رائول کاسترو» شد که او نیز خود جایگزین «فیدل کاسترو» برادر بزرگترش و پدر انقلاب 1959 کوبا شده بود.

فیدل کاسترو هم در سال 1986 برای دیدار با کیم ایل سونگ بنیانگذار کره شمالی به این کشور سفر کرده بود و پیونگ یانگ به هنگام فوت کاسترو در نوامبر سال 2016 سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

کره شمالی همچنین یک هیات رسمی را برای شرکت در مراسم خاکسپاری وی به هاوانا اعزام کرده بود.

کوبا در گذشته صریحا از تحریم‌ های اعمال شده علیه کره شمالی انتقاد کرده بود.

 

مکان: پیونگ یانگ، کره شمالی

منبع: خبرگزاری فرانسه

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.