مکان: مادرید، اسپانیا/ منبع: دیلی میل

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، مرکز شهر مادرید اسپانیا امروز یکشنبه به علت عبور گوسفندها از شهر بسته شد. به دلیل اشغال خیابان های مرکزی شهر توسط گله گوسفندان، رانندگان مجبور به یافتن راه های دیگری برای عبور و مرور در شهر بودند.

این اتفاق به نام فستیوال «رمه گردانی» در 26 سال گذشته به صورت سالانه در پایتخت اسپانیا برگزار می شود. در سال 1992، مقامات شهر تصمیم گرفتند که این سنت قدیمی را در پاییز از شمال به جنوب تکرار کنند. ده ها هزار نفر از ساکنان و گردشگران مادرید از در مرکز پایتخت اسپانیا از پارک «کاسا دل کامپو» تا میدان «نپتون» در امتداد راه ها قرار گرفتند.

1550 گوسفند و 80 بز از استان «لئون» در شمال غرب اسپانیا همراه با سگ ها و سوارکاران با صدای نی انبان و رقص محلی از مادرید گذشتند. در مجموع، این گله گوسفند در حدود 4 ساعت در مرکز پایتخت اسپانیا حضور داشت و پیش از این نیز حدود یک ماه طول کشیده بود تا از لئون از طریق شهرهای «والنسیا»، «وایادولید» و «سویا» به پایتخت برسد.

این یک سنت قدیمی در حرکت گله گوسفندان است. چند قرن پیش دام‌ ها معمولا از مناطق شمالی، جایی که مراتع بیشتری وجود دارد، در زمستان به سمت مناطق گرم تر یعنی به مناطق جنوبی حرکت می کردند و طی این مسیر از مادرید عبور می کردند. 

 

مکان: مادرید، اسپانیا

منبع: دیلی میل

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.