​یک زن فعال حقوق بشر در عربستان نیز اعلام کرد که نزدیک بوده وی نیز به سرنوشت «جمال خاشقجی» دچار شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از شبکه الجزیره، «منال الشریف» فعال حقوق بشری که جوایز بین‌ المللی زیادی در زمینه حقوق زنان کسب کرده، از صحبت‌ هایی که با «سعود القحطانی» مشاور سابق ارشد دیوان پادشاهی داشته، پرده برداشت.

 

tg2013_024535_d41_8314

 

وی در توییتی نوشت: «سپتامبر 2017 با سعود القحطانی صحبت کردم و برای پسرم «حمزه» ویزا خواستم. بعد از گفت‌ و گوی تلفنی‌ مان او مرا به «عبدالله الفهد» از مسئولان دستگاه امنیت کشور وصل کرد. آنها خواهان دریافت اسناد و مدارک پسرم در سفارت عربستان در استرالیا شدند.»

 

Untitled

 

وی گفت: «عبدالله الفهد همان کسی است که حدود یک هفته قبل از آن با او صحبت کرده بودم و به من گفته بود که براساس دستور مقامات ارشد نباید توییت کنم و البته من مخالفت کرده بودم. عبدالله الفهد بسیار پیگیر و دائما در تماس بود تا بفهمد اسناد پسرم حمزه چه شد. اگر لطف خدا نبود من  هم از کسانی می‌ شدم که به آنها خیانت شد.»

روزنامه واشنگتن‌ پست اخیرا نوشته بود که به نوارهای صوتی ای از «عمر عبدالعزیز» مخالف عربستانی دست یافته که فاش می‌ کنند که مقامات عربستان می‌ خواهند مخالفان در خارج را با وعده پول و تامین امنیت‌ شان به عربستان بازگردانند و از زمانی که «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان شده، این تلاش‌ ها تقویت شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.