مکان: افغانستان/ منبع: شبکه الجزیره

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، دومین روز انتخابات مجلس نمایندگان افغانستان در مراکز انتخاباتی که دیروز بسته مانده بود، صبح امروز در حال برگزاری است.

کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرد: دومین روز انتخابات مجلس نمایندگان در 400 مرکز انتخاباتی در 14 استان این کشور امروز برگزار می‌شود و قرار است افرادی که دیروز در این مراکز از شرکت در انتخابات مجلس بازمانده اند، در انتخابات شرکت کنند.

از مجموع 5 هزار مرکز رای گیری، 400 مرکز آن دیروز به دلایل نرسیدن لوازم انتخاباتی، حضور نیافتن کارمندان کمیسیون و خرابی دستگاه‌ های «بیومتریک» (دستگاه ثبت هویت رای دهندگان) باز نشد.

در روز اول انتخابات مجلس نمایندگان افغانستان حدود 40 نفر براثر 200 حادثه از جمله انفجارها، حملات، انفجار انتحاری و درگیری‌ های مخالفان مسلح با نیرو‌های امنیتی افغان کشته و 120 نفر دیگر زخمی شدند.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد از مجموع 8 میلیون و 800 هزار نفرکه برای شرکت در انتخابات مجلس نام نویسی کرده بودند، بیش از 3 میلیون نفر شرکت کرده بودند.

انتخابات روز گذشته با مشکلاتی نیز همراه بود. کمیسیون شکایت‌ های انتخاباتی از مدیریت ضعیف در روند برگزاری انتخابات و بی‌ نظمی در استفاده از دستگاه بیومتریک انتقاد و گفته که این مشکلات باعث شده تا شماری از مردم از رای دادن محروم شوند.

قرار است از میان 2500 نامزد انتخابات مجلس نمایندگان افغانستان 250 نفر راهی مجلس آینده این کشور شوند.

هزینه انتخابات مجلس نمایندگان افغانستان حدود 120 میلیون دلار اعلام شده است.

 

مکان: افغانستان

منبع: شبکه الجزیره

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.