مکان: افغانستان/ منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، انتخابات مجلس نمایندگان افغانستان از ساعت 7 صبح امروز شنبه به وقت محلی در 32 استان از 34 استان این کشور (به جز غزنی و قندهار) تحت تدابیر شدید امنیتی آغاز شد و واجدان شرایط رای دهی با حضور در مراکز و شعب اخذ رای به کاندیدای مورد نظر خود رای می دهند.

این نخستین انتخابات مجلس نمایندگان افغانستان از سال 2010 تاکنون محسوب می شود.

کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرده است حدود 21 هزار شعبه اخذ رای در قالب 5100 مرکز رای گیری ایجاد شده است تا آرای شرکت کنندگان انتخابات را جمع آوری کنند.

 

9

1

3

4

5

6

7

 

در این انتخابات بیش از 2500 نفر ازجمله 417 زن کاندید شده اند و قرار است از میان آنها 250 نفر راهی مجلس آینده این کشور شوند . 

68 کرسی مجلس نمایندگان افغانستان به زنان اختصاص یافته و حتی زنان می توانند بیشتر از سهمیه خود نیز وارد مجلس نمایندگان شوند. 

«کابل» پایتخت افغانستان با 804 کاندیدا، بیشترین کاندیداها را در میان سایر استان های این کشور به خود اختصاص داده است و از میان این کاندیداها، 33 نفر به نمایندگی از مردم کابل وارد مجلس خواهند شد.

 

2

 

استان های «هرات»، «ننگرهار» و «بلخ» به ترتیب با 17، 14 و 11 کرسی پس از کابل بیشترین سهمیه را در مجلس نمایندگان افغانستان دارند.

این دور انتخابات پس از سال 2001 سومین انتخابات مجلس نمایندگان است و در این دور، حدود 8 میلیون و 800 هزار واجد شرایط رای دهی برای شرکت در انتخابات نام نویسی کرده اند.

همزمان با آغاز انتخابات، تدابیر شدید امنیتی به اجرا درآمده است و وزارت کشور افغانستان نیز اعلام کرده است بیش از 50 هزار نیروی امنیتی، امنیت این انتخابات را تامین می کنند.

طالبان برگزاری انتخابات افغانستان را تحریم، و آن را توطئه آمریکایی دانسته و از مردم این کشور خواسته است در انتخابات شرکت نکنند.

قرار است 400 هزار نفر از جمله 130 تبعه خارجی بر انتخابات افغانستان نظارت کنند.

 

مکان: افغانستان

منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.