مکان: فیلیپین/ منبع: خبرگزاری فرانسه

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، نیرو‌های ارتش ژاپن برای اولین بار بعد از جنگ جهانی دوم در مانور نظامی در یک کشور خارجی شرکت کردند.

در این چارچوب گروه کوچکی از نظامیان به همراه تجهیزات نظامی شان روز شنبه به سواحل فیلیپین در خلیج «سیوبیک» رسیدند و در مانور نظامی مشترک آمریکا و فیلیپین در جزیره «لوزون» در دریای جنوبی چین شرکت کردند.

 

Japanese-soldiers-1541326

 

نظامیان ژاپن در این مانور نظامی با همراهی نظامیان آمریکا و فیلیپین عملیات در دریا و بازپس گیری مناطق از تروریست‌ ها را در عملیات‌های شبیه سازی شده تمرین خواهند کرد.

این اولین بار بعد از تصویب اساسنامه صلح جویی در ژاپن است که نظامیان این کشور در یک مانور نظامی خارجی شرکت می‌کنند. بر اساس این اساسنامه که در واقع قانون اساسی ژاپن است دولت این کشور از بکارگیری نیروی نظامی برای حل اختلافات منع شده است و تنها حق دارد از نیروی نظامی برای دفاع از خود استفاده کند.

 

Japanese-Ground-Home-Defence-Forces-1541333

 

رزمایشنظامی مشترک آمریکا و فیلیپین با نام «کامانداگ» به معنای (همکاری مبارزان دریا) از سال 2017 آغاز شده است و تمرکز اصلی این مانور‌های نظامی هم بر مقابله با تروریسم و مواجهه با حوادث غیرمترقبه و بحران است.

این رزمایش نظامی تا 11 اکتبر (19 مهرماه) در حوزه‌ های آبی دریای جنوب چین ادامه خواهد داشت. 

 

مکان: فیلیپین

منبع: خبرگزاری فرانسه

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.