مکان: انگلیس/ منبع: گتی ایمیجز

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، هزاران نفر از کارکنان خدمات عمومی در انگلیس از جمله کارگران رستوران های زنجیره ای مک دونالد، شرکت آمریکایی آمازون، پیک های توزیع کننده غذای رستوران ها و شماری از کارکنان تاکسیرانی اینترنتی، کارکنان خط مرکزی متروی لندن (Central line) توزیع کنندگان بسته ها و مواد غذایی همچون دلیورو (Deliveroo) و اوبر ایت( UberEat) که با دوچرخه و موتورسیکلت مواد غذایی توزیع می کنند، در لندن و چندین شهر انگلیس در اعتراض به آنچه بی عدالتی در پرداخت دستمزد خواندند، تظاهرات کردند.

این اعتصاب که در اعتراض به شرایط شغلی و پایین بودن دستمزد است، با حمایت اتحادیه های کارکنان انگلیس آغاز شد و نمایندگان این اتحادیه ها از مردم خواسته اند به حمایت از کارکنان خدمات عمومی برخیزند. 

معترضان در میدان لستر یکی از میادین اصلی پایتخت انگلیس گرد آمدند و به سخنان نمایندگان خود گوش فرا دادند. مشابه این تظاهرات و تجمع در شهرهای دیگر انگلیس همچون «برایتون»، «بریستول»، «کاردیف»، «گلاسگو»، «نیوکاسل»، «پلیموث» و «ساوث همپتون» نیز برگزار شد. 

اتحادیه های کارکنان، مخالفان نظام سرمایه داری و نیز هواداران صلح این تظاهرات سراسری را در انگلیس سامان دهی کردند. در پی ای تظاهرات، شماری از کارکنان قطار شرکت جنوب غرب انگلیس، ده ها سفر ریلی لغو شد.

گفته می شد اعتصاب کارکنان مترو تا 48 ساعت ادامه دارد.

«جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس که از دیدگاه‌ های سوسیالیستی برخوردار است معتقد است که تمام شرکت‌ های ریلی در این کشور بایستی دولتی شوند تا مشکلات آنها به حداقل برسد. با این‌ حال دولت محافظه‌ کار انگلیس تاکید دارد که خصوصی‌ سازی این شرکت‌ ها منجر به افزایش سرمایه‌ گذاری، بهبود کیفیت و کاهش هزینه تردد مسافران شده است.

در تظاهرات کارگران و کارکنان خدمات عمومی در لندن، سخنرانان همچنین از شرایط دشوار کار در انبارها و مراکز توزیع شرکت آمازون، به شدت انتقاد کردند.

کارکنان مک دونالدز در آمریکا نیز این هفته در اعتراض به کم بودن دستمزدها، اعتصاب کرده اند. شرکت آمریکایی مک‌ دونالدز بزرگ ترین رستوران زنجیره‌ ای جهان است که در 119 کشور شعبه دارد.

شماری از تحلیل گران سیاسی، این اعتصاب را نشانه ای از مخالفت کارکنان کم درآمد کشور، با نظام سرمایه داری معرفی کرده اند.

 

مکان: انگلیس

منبع: گتی ایمیجز

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.